לוגו של האוניברסיטה העברית בירושלים

סילבוס

סמינריון בגנטיקה לתלמידי מוסמך- שנה א' - 88890
English
הדפסה
 
סגור סגירה חלון
גרסת PDF
תאריך עדכון אחרון 11-09-2023
נקודות זכות באוניברסיטה העברית: 3

תואר: מוסמך

היחידה האקדמית שאחראית על הקורס: גנטיקה

סמסטר: סמסטר ב'

שפת ההוראה: אנגלית ועברית

קמפוס: קרית א"י ספרא

מורה אחראי על הקורס (רכז): ד"ר איתמר הראל

דוא"ל של המורה האחראי על הקורס: itamarh@mail.huji.ac.il

שעות קבלה של רכז הקורס: בתאום מראש, בנין סילברמן חדר 3-536

מורי הקורס:
ד"ר איתמר הראל

תאור כללי של הקורס:
הקורס מתבסס על סמינרים בהם מציגים התלמידים את שאלת המחקר שלהם ואת התקדמותם במחקר. תלמידי שנה א' יציגו (בקצרה: 20 דק) את שאלת המחקר ותכנית המחקר שלהם. תלמידי שנה ב' יציגו את התקדמות המחקר בסמינר באורך מלא. בסיום הסמינר יתקיים דיון, כמקובל בסמינר מדעי, אך בהובלת תלמידי הקורס. יחד עם זאת כל חברי המחלקות (תלמידים, מורים וחוקרים) מוזמנים לסמינר ומוזמנים לתרום לדיון.
במשך הסימסטר יתקיימו גם מפגשים על ידי מרצה אורח בנושאים בעלי חשיבות אקדמית, כגון כתיבת תקציר, הגשת מאמרים. אחד המפגשים יכלול משחק הכרות.


מטרות הקורס:
ברמת הקבוצה:
1. גיבוש: מסגרת בה נפגשים תלמידי מוסמך באופן קבוע ומכירים אחד את השני ואת שאר חברי החוגמחלקה (תלמידי ד"ר וחוקרים) ואת עבודתם. הזדמנות למצטרפים חדשים להשתלב ולהיכנס לעניינים, ולהרגיש שייכים.
2. שיפור התקשורת ושיתוף הפעולה בין קבוצות מחקר: מסגרת דרכה יכירו התלמידים הצעירים את תחומי המחקר במעבדות שסביבם ואת שיטות המחקר המיושמות בהן.
3. הכרות (דרך הרצאות התלמידים על עבודתם ודרך מרצים אורחים ) עם סוגיות עדכניות במחקר.
4. חיזוק מרכיב השאלות והדיון כחלק חשוב בתהליך המדעי ובתרבות האקדמית.

ברמת התלמיד:
1. התנסות ורכישת מיומנות בהכנה והגשה של סמינר מדעי ובכתיבת תקציר - פעילויות המהוות חלק בלתי נפרד מהעיסוק המקצועי במחקר.
2. לתלמידי שנה א (וכנראה גם שנה ב'): הצורך לנסח ולהציג את תחום המחקר, השאלות, ותכנית העבודה מחייבת את התלמידים להבין לעומק את הפרוייקט ובמיוחד את הקונטקסט של עבודתם. להבין איזה ידע חסר להם ולהשלים אותו.
3. חשיפה מיד ראשונה למגוון סוגיות ושיטות במחקר
4. השתלבות בקהילת התלמידים לתואר מתקדם.


תוצרי למידה :
בסיומו של קורס זה, סטודנטים יהיו מסוגלים:

בסיומו של קורס זה:
התלמידים ישפרו וישכללו את יכולותיהם בקריאה ביקורתית של חומר מדעי, בארגון חומר מדעי לכלל "סיפור" המתאים לסמינר מדעי
התלמידים יתרגלו כתיבה של תקציר מדעי
התלמידים ירכשו נסיון מעשי בהרצאה לפני קהל.
התלמידים יבדילו בין הרצאה לבין סמינר מדעי
התלמידים יכירו את תחומי ושיטות המחקר במכון ואת עמיתייהם ללימודים

דרישות נוכחות (%):
100

שיטת ההוראה בקורס: סמינריון

רשימת נושאים / תכנית הלימודים בקורס:
לפי בחירת הסטודנטים.

חומר חובה לקריאה:
מאמרים הקשורים לחומר שנבחר על-ידי הסטודנט.

חומר לקריאה נוספת:
-

מרכיבי הציון הסופי :
הגשת עבודה מסכמת / פרויקט גמר / מטלת סיכום / מבחן בית / רפרט % 20
השתתפות פעילה / עבודת צוות % 20
מצגת / הצגת פוסטר / הרצאה % 60

מידע נוסף / הערות:
הערכת הקורס תנתן על סמך שני סמינרים (אחד על המחקר, והשני על כישורים לא אקדמים), ועל סמך הגשת אבסטרקט.
 
אם הינך זקוק/ה להתאמות מיוחדות בשל לקות מתועדת כלשהי עמה את/ה מתמודד/ת, אנא פנה/י ליחידה לאבחון לקויות למידה או ליחידת הנגישות בהקדם האפשרי לקבלת מידע וייעוץ אודות זכאותך להתאמות על סמך תעוד מתאים.
למידע נוסף אנא בקר/י באתר דיקנט הסטודנטים.
הדפסה