נקודות זכות באוניברסיטה העברית:
2
תואר:
בוגר
היחידה האקדמית שאחראית על הקורס:
ריפוי בעיסוק
סמסטר:
סמסטר ב'
שפת ההוראה:
עברית
קמפוס:
הר הצופים
מורה אחראי על הקורס (רכז):
עידית שמלה
שעות קבלה של רכז הקורס:
בתאום מראש עם המרצה
מורי הקורס:
ד"ר לורי רוזנברג, גב עידית שמלה
תאור כללי של הקורס:
היכרות עם מודלים יישומיים, כלי הערכה, ועקרונות בסיסיים בשיקום הפיזיקלי והגריאטרי.
מטרות הקורס:
1.הקניית ידע בשיטות הערכה ואבחון של אנשים עם מוגבלויות פיזיות. 2.הקניית ידע בסיסי אודות גישות הטיפול המקובלות בתחום השיקום הפיזיקלי והגריאטרי. 3.היכרות עם עקרונות בסיסיים של שיטות טיפול בגורמי אדם פיזיקליים תוך התייחסות להתאמת הסביבה ובהקשר הביו-פסיכו-סוציאלי. 4.הקניית ידע תאורתי ומעשי בשיטות העברות של לקוח והשפעתם על הלקוח ונותן שירות 5.חשיפה לטכנולוגיה מסייעת של העברות
תוצרי למידה : בסיומו של קורס זה, סטודנטים יהיו מסוגלים:
1.לזהות את האתגרים הייחודיים של אנשים עם מוגבלויות פיזיות. 2.להשתמש בכלי הערכה סטנדרטים לבדיקת מיומנויות מוטוריות וגורמי אדם בתחום הפיזיקלי והגריאטרי. 3.להתאים אביזרי עזר בתחומי העיסוק השונים. 4.לנתח ולדרג פעילויות טיפוליות בהתאם לצרכים של אדם עם לקויות פיזיות. 5.להתאים תרגיל טיפולי לצרכי הפרט. 6.להמליץ על שיטת העברה לפי יכולת המטופל והמטפל העיקרי, כולל הציוד הנדרש
דרישות נוכחות (%):
100%
שיטת ההוראה בקורס:
הרצאות פרונטאליות, תרגילים מעשיים במעבדה, דיונים בקבוצות, קריאת ספרות מקצועית, התנסות בשימוש בכלי הערכה,סדנת העברות סיור למידה
רשימת נושאים / תכנית הלימודים בקורס:
•שיקום אדם עם מגבלה פיזית •מסגרות התערבות בריפוי בעיסוק פיזיקלי. העברת אנשים עם מגבלות •הערכת מיומנויות ביצוע, מרכיבי גוף ותפקודי אדם והערכת סביבה בטיפול פיזיקאלי. •גישות טיפול מרכזיות בריפוי בעיסוק בתחום הפיזיקלי.
חומר חובה לקריאה:
Dirette, D. (2021). Occupational Therapy for Physical Dysfunction. Available from: VitalSource Bookshelf, (8th Edition). Wolters Kluwer Health
חומר לקריאה נוספת:
וועדת המתע"מ המחודש (2016). מסגרת העשייה המקצועית בריפוי בעיסוק בישראל – מרחב ותהליך. תל אביב: הוצאת העמותה הישראלית לריפוי בעיסוק.
Darragh, A.R., Shiyko, M. Margulis, H. & Campo M. (2014). Patient handling and mobility program on patient self-care outcomes. American Journal of Occupational Therapy, 68, 589-596.
Dirette, D. (2021). Occupational Therapy for Physical Dysfunction. Available from: VitalSource Bookshelf, (8th Edition). Wolters Kluwer Health
Fabrizio, A. & Rafols, J. (2014). Optimizing Abilities and Capacities: Range of Motion, Strength, and Endurance. In M.V. Radomski, & C.A. Trombly (Eds.), Occupational Therapy for Physical Dysfunction (pp.590 –613). (7th ed.). Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins.
Flinn, N. A. (2014). Learning. In M. V. Radomski, & C.A. Trombly (Eds.), Occupational Therapy for Physical Dysfunction (chapter 13 pp.394-). (7th ed.). Philadelphia, PA: Lippincott Williams & Wilkins.
Focht, D. (2008). Lifting Analysis. In Jacobs, K. (Ed). Ergonomics for therapists (3rd ed). Butterworth-Heinemann, Boston, MA.
Odebiyi, D. O., & Okafor, U. A. C. (2023). Musculoskeletal disorders, workplace ergonomics and injury prevention. In Ergonomics-new insights. IntechOpen.
Pendleton, H. M., & Schultz-Krohn, W. (2013). Pedretti's occupational therapy: practice skills for physical dysfunction. Elsevier Health Sciences. Radomski, M.V., & Trombly Latham, C.A. (Eds.). (2014). Occupational Therapy for Physical Dysfunction. (7thed.). Philadelphia, PA Wolters Kluwer / Lippincott Williams & Wilkens
Shell, B. Gleen, G. (2019). Willard and Spackman's Occupational Therapy. (13th ed). United States: Wolters Kluwer Health
Tang, K., Diaz, J., Lui, O., Proulx, L., Galle, E., & Packham, T. (2020). Do active assist transfer devices improve transfer safety for patients and caregivers in hospital and community settings? A scoping review. Disability and Rehabilitation: Assistive Technology, 15(6), 614-624.
מרכיבי הציון הסופי :
הגשת עבודה מסכמת / פרויקט גמר / מטלת סיכום / רפרט % 80
מטלות הגשה במהלך הסמסטר: תרגילים / עבודות / מבדקים / דוחות / פורום / סימולציה ואחרות % 10
מצגת / הצגת פוסטר / הרצאה % 10
מידע נוסף / הערות:
•ציון עובר בעבודה המסכמת מהוה תנאי לקבלת ציון עובר בקורס. •אי הגשת עבודת הגמר במועד משמעה ציון אפס על אותו תרגיל •חובה על כל חברי הקבוצה להשתתף בהצגת כלי אבחון בלמידת עמיתים כדי לקבל ציון עובר. •משימות מעצבות למידה- הגשתן רשות. תרגיל רשות אמצע קורס תוספת 5 נקודות לציון עובר •ציון עובר בקורס 70.
|