לוגו של האוניברסיטה העברית בירושלים

סילבוס

אקונומטריקה א' - 71989
English
הדפסה
 
גרסת PDF
תאריך עדכון אחרון 03-11-2024
נקודות זכות באוניברסיטה העברית: 4

תואר: מוסמך

היחידה האקדמית שאחראית על הקורס: כלכלת סביבה וניהול

סמסטר: סמסטר א'

שפת ההוראה: אנגלית

קמפוס: רחובות

מורה אחראי על הקורס (רכז): דר אבי אבנשטיין

דוא"ל של המורה האחראי על הקורס: ebenstein@mscc.huji.ac.il

שעות קבלה של רכז הקורס: יום רביעי 15:00-17:00

מורי הקורס:
ד"ר אברהם אבנשטיין

תאור כללי של הקורס:
רגרסיה פשוטה ומרובה. המודל הסטטיסטי הלינארי ויישומו למחקר כלכלי. טעויות במשוואות. ריבועים פחותים מוכללים. שגיאות במשתנים. אומדנים במודלים עם מתאם סדרתי. מודלים עם נתוני פאנל. מודלים עם משתנים תלויים מוגבלים. מודלים מרובי משוואות.

מטרות הקורס:
להקנות ידע בשיטות שונות לניתוח נתונים ומודלים כלכליים ולתרגל את יישומם

תוצרי למידה :
בסיומו של קורס זה, סטודנטים יהיו מסוגלים:

לבצע רגרסיה פשוטה ומרובה
ליישם מודל סטטיסטי לינארי
לזהות טעויות במשוואות
לנתח אומדנים במודלים עם מתאם סידרתי ונתוני פאנל
לנתח נתונים ומודלים כלכליים

דרישות נוכחות (%):
100

שיטת ההוראה בקורס: הרצאות ותרגילים

רשימת נושאים / תכנית הלימודים בקורס:
1. מודל הרגרסיה הסטנדרטי
2.הרפיית הנחות
3.מבוא לסטטיסטיקה של מדגמים גדולים
4.שיטת אמידה
5.מודלים של נתוני פנל
6.ניסוח מודל רגרסיה
7.מבוא למודלים עם משתנים תלויים מוגבלות
8.מבוא למודלים מרובי משוואות

חומר חובה לקריאה:
יפורסם באתר הקורס

חומר לקריאה נוספת:
Amemiya, T. (1985). Advanced Econometrics, Harvard University Press.

Angrist, J. D. (1990). “Lifetime earnings and the vietnam era draft lottery: evidence from
social security administrative records”, American Economic Review pp. 313-336.

Angrist, J. D. & Keueger, A. B. (1991). “Does compulsory school attendance affect schooling
and earnings?”, Quarterly Journal of Economics 106(4), 979-1014.

Angrist, J. D. & Pischke, J.-S. (2008). Mostly Harmless Econometrics: An empiricist's companion, Princeton University Press.

Billingsley, P. (1986). Measure and Probability. John Willey and Sons.

Bound, J. & Jaeger, D. A. (1996). “On the validity of season of birth as an instrument in
wage equations: A comment on Angrist & Krueger's ‘Does compulsory school attendance
affect schooling”, Technical report, National Bureau of Economic Research.

Bound, J., Jaeger, D. A. & Baker, R. M. (1995), “Problems with instrumental variables
estimation when the correlation between the instruments and the endogenous explanatory
variable is weak”, Journal of the American Statistical Association 90(430):443-450.

Cameron, A. C. & Trivedi, P. K. (2005), Microeconometrics: Methods and Applications, Cambridge University Press.

Chen, Yuyu, Avraham Ebenstein, Michael Greenstone, and Hongbin Li. 2013. “Evidence on the Impact of Sustained Exposure to Air Pollution from China’s Huai River Policy.” Proceedings of the National Academy of Sciences USA August 6th; 12936-41.

Greene, W. H. (2003), Econometric analysis, Pearson Education India.

Hansen, B. E. (2014), Econometrics.

Hayashi, F. (2000), Econometrics. Princeton University Press.

Hogg, R., McKean, J. & Craig, A. (n.d.). 2005. “Introduction to mathematical statistics.”

Jensen, R. (2012), “Do labor market opportunities affect young women's work and fam-
ily decisions? Experimental evidence from India”, Quarterly Journal of Economics
127(2), 753-792.

LaLonde, R. J. (1986), “Evaluating the econometric evaluations of training programs with
experimental data”, American Economic Review pp. 604-620.

Newey, W. K. & McFadden, D. (1994), “Large sample estimation and hypothesis testing”,
Handbook of Econometrics 4, 2111-2245.

Ogaki, M., Jang, K., Lim, H., Bae, Y. & Imutra, Y. (2003), “Structural macro-econometrics”,
The Ohio State University.

Rencher, A. C. & Schaalje, G. B. (2008), Linear models in statistics, John Wiley & Sons.

Stock, J. H. & Watson, M. W. (2003), Introduction to Econometrics, Vol. 104, Addison Wesley Boston.

Wooldridge, J. M. (2002), The Econometrics of Cross Section and Panel Data, MIT Press.


מרכיבי הציון הסופי :
מבחן בכתב % 50
מטלות הגשה במהלך הסמסטר: תרגילים / עבודות / מבדקים / דוחות / פורום / סימולציה ואחרות % 50

מידע נוסף / הערות:
חובת הגשת כל תרגילים בזמן
 
אם הינך זקוק/ה להתאמות מיוחדות בשל לקות מתועדת כלשהי עמה את/ה מתמודד/ת, אנא פנה/י ליחידה לאבחון לקויות למידה או ליחידת הנגישות בהקדם האפשרי לקבלת מידע וייעוץ אודות זכאותך להתאמות על סמך תעוד מתאים.
למידע נוסף אנא בקר/י באתר דיקנט הסטודנטים.
הדפסה