הדפסה |
|
גרסת PDF |
תאריך עדכון אחרון 23-03-2025 |
נקודות זכות באוניברסיטה העברית:
3
תואר:
מוסמך
היחידה האקדמית שאחראית על הקורס:
כלכלת סביבה וניהול
סמסטר:
סמסטר ב'
שפת ההוראה:
אנגלית
קמפוס:
רחובות
מורה אחראי על הקורס (רכז):
פרופ' אייל ארט
שעות קבלה של רכז הקורס:
ימי ג' 9:00 - 8:00
מורי הקורס:
פרופ אייל ארט
תאור כללי של הקורס:
המודל הנורמטיבי, רציונאליות מוגבלת ותיאוריות חלופיות, מאפיינים קוגניטיבים של שיפוט ותהליכי ההחלטה, כללי אצבע והטיות, הגישה הניסויית, החלטות בתנאי סיכון ואי ודאות, למידה וקבלת החלטות מניסיון, השפעות חברתיות וסביבתיות, כלים למדיניות ו"עיצוב" החלטות.
מטרות הקורס:
- הכרות עם תחום המחקר של קבלת החלטות ומתן כלים בסיסיים למחקר עתידי בתחום
תוצרי למידה : בסיומו של קורס זה, סטודנטים יהיו מסוגלים:
-להכיר מודלים נורמטיביים ותיאוריים של קבלת החלטות -ליישם מודלים מוכרים בתחום על בעיות החלטה חדשות (לנבא התנהגות) -להכיר את ההבדל בין הגישה התיאורטית לגישה הניסויית -לתכנן ניסוי - לנתח משמעויות מתוצאות של ניסויים
דרישות נוכחות (%):
100
שיטת ההוראה בקורס:
שילוב בין הרצאות ומשימות מקוונות ומפגשים שבועיים אינטראקטיביים (ימי שלישי) בשיטת "כתה הפוכה"
רשימת נושאים / תכנית הלימודים בקורס:
1. הקדמה ותורת תוחלת התועלת 2. רציונאליות מוגבלת ותיאורית הפרוספקט 3.שיפוט יחסי: ביקורות ויישומים 4.תפקיד ההקשר ו"היפוך העדפות" 5.סיכון מול אי ודאות 6.העדפות על פני זמן 7.למידה והחלטות מניסיון 8. החלטות מתיאור ומניסיון 9.גורמי אישיות מול השפעה חברתית 10.מבוא לתורת המשחקים ההתנהגותית 11.דילמות חברתיות 12. מדיניות ו"עיצוב" החלטות
חומר חובה לקריאה:
Tversky, A., & Kahneman, D. (1981). The framing of decisions and the psychology of choice. science, 211(4481), 453-458.
Gigerenzer, G. (2008). Why heuristics work. Perspectives on psychological science, 3(1), 20-29.
Ert, E., & Erev, I. (2017). It won’t happen to me. Risk in Extreme Environments: Preparing, Avoiding, Mitigating, and Managing. 111-128.
Ert, E., Erev, I., & Roth, A. E. (2011). A choice prediction competition for social preferences in simple extensive form games: An introduction. Games, 2(3), 257-276. .
חומר לקריאה נוספת:
Luce, R. D., & Raiffa, H. (1957). Games and decisions. New York: Wiley & Sons. (Chapters 1 & 2): Kahaneman, D. (2003), Maps of Bounded Rationality: Psychology for Behavioral Economics. American Economic Review, 93(5), 1449-1475. Tversky, A., & Kahneman, D. (1992). Advances in prospect theory: Cumulative representation of uncertainty. Journal of Risk and uncertainty, 5(4), 297-323. Camerer, C. F. (2004). Prospect theory in the wild: Evidence from the field. Colin F. Camerer, George Loewenstein, and Matthew. Rabin, eds., Advances in Behavioral Economics, 148-161. Ert, E., & Erev, I. (2013). On the descriptive value of loss aversion: Six clarifications. Judgment and Decision Making, 8, 214-235.
Thaler, R. (1999). Mental Accounting Matters. Journal of Behavioral Decision Making , 12(3), 183-206. Tversky, A. & Kahneman, D. (1981). The framing of decisions and the psychology of choice, Science, 211(4481), 453-458.
Tversky, A., Slovic, P. & Kahneman, D. (1990), The causes of preference reversal, American Economic Review 80(1), pp. 204–217. Tversky A, Fox CR. (1995) Weighing risk and uncertainty. Psychological Review. 102, 269–283.
Tversky, A., & Kahneman D. (1974). Judgment under uncertainty: Heuristic and biases. Science, 185, 1124-1131. Gigerenzer, G., & Gaissmaier, W. (2011). Heuristic decision making. Annual Review of Psychology, 62, 451–482. Frederick, S., Loewenstein, G. & O'Donoghue, T. (2002). Time Discounting and Time Preference: A critical review. Journal of Economic Literature. 40(2), 2002. Erev, I. & Barron, G. (2005) On adaptation, maximization, and reinforcement learning among cognitive strategies, Psychological Review, 112, 912–931 Biele, G., Erev, I., & Ert, E. (2009). Learning, risk attitude and hot stoves in restless bandit problems. Journal of Mathematical Psychology, 53(3), 155-167. Erev, I., Ert, E., Roth, A., Haruvy, E., Herzog, S., Hau, R., Hertwig, R., Stewart, T., West, R., and Liebre, C. (2010). A choice prediction competition for choices from experience and from description. Journal of Behavioral Decision Making. 23: 15-47 Erev, I., Ert, E., Roth, A., Haruvy, E., Herzog, S., Hau, R., Hertwig, R., Stewart, T., West, R., and Liebre, C. (2010). A choice prediction competition for choices from experience and from description. Journal of Behavioral Decision Making. 23: 15-47 Yechiam, E., and Ert E. (2011). Risk attitude in decision making: Search for trait like constructs. Topics in Cognitive Science. 3: 166-186. Camerer, C. F. (1997). Progress in Behavioral Game Theory, Journal of Economic Perspectives, 11(4), 167-188 Hardin, G. (1968). The tragedy of the common. Science, 162, 1243-1248. Brewer, M. B., Kramer, R. M. (1986). Choice behavior in social dilemmas: Effects of social identity, group size, and decision framing. Journal of Personality and Social Psychology, 50(3), 543-549. Thaler, R. & Sunstein. C. (2003). Libertarian Paternalism. American Economic Review, 93, 175 – 179. Ariely D. Norton M. I. (2008). How actions create—not just reveal—preferences. Trends in Cognitive Science, 12: 13–16. Hoffman, A. and M. H. Bazerman. Changing Practices on Sustainability: Understanding and Overcoming the Organizational and Psychological Barriers to Action. In Organizations and the Sustainability Mosaic, edited by S. Sharma, M. Starik and B. Husted. Edward Elgar Publishing, 2007
מרכיבי הציון הסופי :
מבחן מסכם בכתב/בחינה בעל פה % 50
השתתפות פעילה / עבודת צוות % 13
מטלות הגשה במהלך הסמסטר: תרגילים / עבודות / מבדקים / דוחות / פורום / סימולציה ואחרות % 21
אחר % 16
מידע נוסף / הערות:
סילבוס זה מהווה רק תקציר עיקרי הדברים של הקורס ואינו בא במקום הסילבוס המפורט המופיע באתר הקורס. הסילבוס המפורט הוא הקובע לגבי תיאור הקורס, מטרותיו, רשימת הקריאה החובות בו, והערכת הקורס.
ציון כל תרגיל יהיה מגן, אם יהיה נמוך מהמבחן אזי ציון המבחן ייחשב במקומו (כך שהמבחן עשוי לכלול עד 71% מהציון הסופי).
קריאת 4 מאמרי חובה משותפת תוך דיון ב Perusall
השתתפות פעילה כוללת מילוי המטלות לאורך הקורס והשתתפות במפגש השבועי
תינתן אפשרות להגשת פרויקט מחקר קצר (experimental proposal) עבור נקודות בונוס.
|
|
אם הינך זקוק/ה להתאמות מיוחדות בשל לקות מתועדת כלשהי עמה את/ה מתמודד/ת, אנא פנה/י ליחידה לאבחון לקויות למידה או ליחידת הנגישות בהקדם האפשרי לקבלת מידע וייעוץ אודות זכאותך להתאמות על סמך תעוד מתאים.
למידע נוסף אנא בקר/י באתר דיקנט הסטודנטים.
|
הדפסה |