The Hebrew University Logo

סילבוס

יזמות וחדשנות חברתית - 59525
עברית
הדפסה
 
סגור סגירה חלון
גרסת PDF
תאריך עדכון אחרון 07-10-2023
נקודות זכות באוניברסיטה העברית: 2

תואר: מוסמך

היחידה האקדמית שאחראית על הקורס: גלוקל פיתוח בין-לאומי

סמסטר: סמסטר ב'

שפת ההוראה: אנגלית

קמפוס: הר הצופים

מורה אחראי על הקורס (רכז): יונתן מירוויס

דוא"ל של המורה האחראי על הקורס: jonathan.mirvis@mail.huji.ac.il

שעות קבלה של רכז הקורס: יום ב 1400-1500

מורי הקורס:
ד"ר יונתן מירוויס

תאור כללי של הקורס:
הקורס דן בסוגיות מרכזיות בתחום של יזמות חברתית. שמןש נרחב נעשה בפרדיגמות מיזמות כלכלית למרות ההבדל העקרוני בין שני תחומים

מטרות הקורס:
מטרת הקורס היא להקנות בקיאות בספרות ומושגי היסוד של יזמות חברתית.

מכיון שהקורס מיועד לאנשי שדה , יש דגש ע״י יישום המושגים בפועל

תוצרי למידה :
בסיומו של קורס זה, סטודנטים יהיו מסוגלים:

המשתתפים יוכלו ליישם את הידע שלהם כחברי צוות בהקמת יזמות

דרישות נוכחות (%):
80

שיטת ההוראה בקורס: הרצאות עם ההשתתפות פעילה של הנוכחים. מרצים אורחים

רשימת נושאים / תכנית הלימודים בקורס:







GLOCAL
Entrepreneurship and Social Innovation

תשפ"ד – 59525

Dr Jonathan Mirvis
Jonathan.mirvis@mail.huji.ac.il

Tel: 02-588-1294


Reading list

Defining Social Entrepreneurship

Mirvis, J., (2022). The Diverse Definitions of Social Entrepreneurship: The Underlying Issues. International Journal of Science, Engineering and Management. 9:10

Dees, J. G ., (1998). The Meaning of Social Entrepreneurship. Kansas City: Ewing Marion Kauffman Foundation. Free access
https://centers.fuqua.duke.edu/case/wp-content/uploads/sites/7/2015/03/Article_Dees_MeaningofSocialEntrepreneurship_2001.pdf
:

Social Need or Social Visteon?

. Mirvis, J. (2016). “Maximizing the Possibility of Success,” It's Our Challenge: A Social Entrepreneurship Approach to Jewish Education. Oxford & Shrewbury: YouCaxton. Ch. 3 pp q1Q 33-51 Overseas Library Y370 M676; ERESERVE

Social Value and SROI

. Young, R. (2006). “For What It i Worth: Social Value and the Future of Social Entrepreneurship”. In A. Nicholls (Ed.). Social Entrepreneurship: New Models of Sustainable Social Change. Oxford: Oxford University Press, pp. 56-73. Main Library HD 60 S593 2011; E-BOOK

. Mirvis, J. (2016). “Maximizing the Possibility of Success,” It's Our Challenge: A Social Entrepreneurship Approach to Jewish Education. Oxford & Shrewbury: YouCaxton. Ch. 5, pp. 69-85. Overseas Library Y370 M676; ERESERVE


The Theory of Change

. Mirvis, J. (2016). “Maximizing the Possibility of Success,” It's Our Challenge: A Social Entrepreneurship Approach to Jewish Education. Oxford & Shrewbury: YouCaxton. Ch. 5, pp. 69-85. Overseas Library Y370 M676; ERESERVE

. Bradach, J. (2003, Spring). Growing to Scale: The Challenge of Growing Social Programs. Stanford Social Innovation Review, 19-25. Free access: http://ssir.org/images/articles/2003SP_feature_bradach.pdf

Jobs to be Done

. Nobel, C. (2011, February 15). Clay Christensen’s Milkshake Marketing. Harvard Business School Working Knowledge. Free acces: http://hbswk.hbs.edu/item/clay-christensens-milkshake-marketing


Blue Ocean Strategy

. Kim, C., & Mauborgne, R. (2004). "Blue Ocean Strategy". Harvard Business Review, vol. 47, no. 3, pp. 1-9. E-JOURNAL

Disruptive Innovation

1, Christensen, C., & Overdorf, M. (2000, March-April). “Meeting the Challenge of Disruptive Innovation”. Harvard Business Review, vol. 78, no. 2, p. 1-10. E-JOURNAL

Design of New Products and Processes

. Brown, T.& Wyatt, J. (2010, Winter). Design Thinking for Social Innovation. Social Innovations Review, 30-35. Free access: http://ssir.org/images/articles/2010WI_Features_WyattBrown_New.pdf
Bridging
. Mirvis, J. (2016). “Bridging,” It's Our Challenge: A Social Entrepreneurship Approach to Jewish Education. Oxford & Shrewbury: YouCaxton. Ch. 10, pp. 171-191 Overseas Library Y370 M676; ERESERVE
Design of Platforms
13. Mirvis, J. (2016). “Design of platforms,” It's Our Challenge: A Social Entrepreneurship Approach to Jewish Education. Oxford & Shrewbury: YouCaxton. Ch. 11, pp. 193-216. Overseas Library Y370 M676; ERESERVE
Changing the Rules
. Mirvis, J. (2016). “Changing Rules,” It's Our Challenge: A Social Entrepreneurship Approach to Jewish Education. Oxford & Shrewbury: YouCaxton. Ch. 12, pp. 217-240. Overseas Library Y370 M676; ERESERVE
Distribution Models

.Grossman, A. & Rangan, V.K. (2000). “Managing Multi-site Nonprofits”. Harvard Business School Social Enterprise Series, no. 8, pp. 321-337. Free access: http://www.socialimpactexchange.org/files/Managing_MultiSite_Nonprofits_0.pdf


Social enterprise and Social Busines

16. Dees, J.G. “Enterprising Nonprofits”. Harvard Business review on Nonprofits. Boston: Harvard Business School Publishing, 1999, pp. 135-166.
http://www.uic.edu/sph/phtpg/Content/Reading%20Room/Articles/Dees%20Enterprising%20Nonprofits.pdf

. Yunus, M. (2007) Creating a World Without Poverty. PublicAffairs NY, NY. Chapters One and Two. Pp 3-42


Sustainability

Foster, W. L., Kim, P., & Christiansen (2009, Spring). “Ten Nonprofit Funding Models”. Stanford Social Innovation Review. Free access: https://ssir.org/pdf/2009SP_Feature_Foster_Kim_Christiansen.pdf

.








חומר חובה לקריאה:
נא לעיין בלעל

חומר לקריאה נוספת:
Bernstein, D., (2007). How to Change the World: Social Entrepreneurs and the Power of New Ideas. Oxford University Press.

מרכיבי הציון הסופי :
הגשת עבודה מסכמת / פרויקט גמר / מטלת סיכום / מבחן בית / רפרט % 90
מטלות הגשה במהלך הסמסטר: תרגילים / עבודות / מבדקים / דוחות / פורום / סימולציה ואחרות % 10

מידע נוסף / הערות:
במידה ומדובר בהוראה בזום, הסטודנטים יצטרכו לפתוח מצלמות כחלק מחובת נוכחות



 
אם הינך זקוק/ה להתאמות מיוחדות בשל לקות מתועדת כלשהי עמה את/ה מתמודד/ת, אנא פנה/י ליחידה לאבחון לקויות למידה או ליחידת הנגישות בהקדם האפשרי לקבלת מידע וייעוץ אודות זכאותך להתאמות על סמך תעוד מתאים.
למידע נוסף אנא בקר/י באתר דיקנט הסטודנטים.
הדפסה