לוגו של האוניברסיטה העברית בירושלים

סילבוס

ניהול המשאב האנושי - 55919
English
הדפסה
 
גרסת PDF
תאריך עדכון אחרון 25-07-2017
נקודות זכות באוניברסיטה העברית: 3

תואר: מוסמך

היחידה האקדמית שאחראית על הקורס: מנהל עסקים

סמסטר: סמסטר ב'

שפת ההוראה: עברית

קמפוס: הר הצופים

מורה אחראי על הקורס (רכז): דֿ״ר דותן קסטרו

דוא"ל של המורה האחראי על הקורס: dotan.castro@mail.huji.ac.il

שעות קבלה של רכז הקורס: בתיאום מראש

מורי הקורס:
ד"ר דותן קסטרו

תאור כללי של הקורס:
ארגונים ומנהלים רבים מכירים בכך שניהול המשאב האנושי - מיון, ניוד, וטיפוח הנכסים האנושיים בארגון משפיעים באופן ניכר על היתרון התחרותי של ארגונים. מספר גורמים כמו שינויים בכוח העבודה, שינויים טכנולוגיים תכופים, וגלובליזציה מעלים את חשיבות היכולת של ארגונים ומנהלים לניהול משאבי האנוש של הארגון. כשמידע, טכנולוגיה והון זמינים לכולם, המפתח ליתרון תחרותי נעוץ ביכולת של הארגון למצוא את העובדים הנכונים, בעלי המוטיבציה ולנהלם.

מטרות הקורס:
מטרות הקורס הינן להחשף וללמוד שילוב של תיאוריה ופרקטיקה בסיסית בארבעה נושאים: תהליכי מיון עובדים – איתור וגיוס העובדים המתאימים ביותר לארגון, המפגש בין היחיד והקבוצה – עבודת צוות, והערכה ומשוב והנעת העובדים לאורך זמן.

תוצרי למידה :
בסיומו של קורס זה, סטודנטים יהיו מסוגלים:

לתאר ולנתח את הפעילות וחלק ממגוון השיקולים המשפיעים על יחידות מש״א בבואם לסייע למנהלים לנהל את ההון האנושי. בין השאר בתהליכי גיוס ומיון, עבודת צוות, משוב והערכה וקידום עובדים

דרישות נוכחות (%):
10 נקודות. נוכחות חובה

שיטת ההוראה בקורס: הקורס יועבר באמצעות הרצאות פרונטליות והמצגות סטודנטים

רשימת נושאים / תכנית הלימודים בקורס:
מיון עובדים
עבודת צוות
הערכה ומשוב
העובד בארגון - מגוון היבטים

חומר חובה לקריאה:
Cappelli, P. (2008). Talent management for the 21st century, Harvard Business Review, 86 (5), 74-81.
Casio, W. F. (2005). From business partner to driving business success: The next step in the evolution of H.R management, Human Resource Management, 44 (2), 159-163.
Hewlett S. A., Sherbin L., Sumberg K., (2009). How Gen-Y and Boomers will reshape your agenda, Harvard Business Review, 87 (7/8), 71-76.
Highhouse, S. (2008). Stubborn Reliance on Intuition and Subjectivity in Employee Selection. Industrial and Organizational Psychology-Perspectives on Science and Practice, 1(3), 333-342.
Thornton, G. C., & Gibbons, A. M. (2009). Validity of assessment centers for personnel selection. Human Resource Management Review, 19(3), 169-187.
Barrick, Murray R.; Shaffer, Jonathan A.; DeGrassi, Sandra W. (2009). What you see may not be what you get: Relationships among self-presentation tactics and ratings of interview and job performance. Journal of Applied Psychology, 94(6), 1394-1411.
De Dreu, C. K.W., Weingart, L.R. (2003). Task versus relationship conflict, team performance, and team member satisfaction: A meta-analysis. Journal of Applied Psychology, 88 (4), 741-749.
Kirkman, B.L., & Rosen, B. (1999). Beyond self-management: Antecedents and consequences of team empowerment. Academy of management journal 42 (1), 58-74
Lambert, Alan J.; Payne, B. Keith; Jacoby, Larry L.; Shaffer, Lara M.; Chasteen, Alison L.; Khan, Saera R. (2003). Stereotypes as dominant responses: On the "social facilitation" of prejudice in anticipated public contexts. Journal of Personality and Social Psychology, 84(2), 277-295.
Kerr S. (1995). On the folly of rewarding A while hoping for B. The academy of management executive, 9(1), 7-14.
Gneezy, U. & Rustichini, A. (2000). Pay enough or don't pay at all. Quarterly journal of economics, 115 (3), 791-810.
Mayer, R. C., & Davis, J. H. (1999). The effect of the performance appraisal system on trust for management: A field quasi-experiment. Journal of Applied Psychology, 84 (1), 123–136.
Demerouti, E., Bakker, A.B., Nachreiner, F., et al. (2001). The job demands-resources model of burnout. Journal of Applied Psychology, 86 (3), 499-512.
Kossek, E. E., & Ozeki, C. (1998). Work-family conflict, policies, and the job-life satisfaction relationship: A review and directions for organizational behavior human resources research. Journal of Applied Psychology, 83 (2), 139-149.
Colquitt, J.A., Conlon, D.E., Wesson, M.J., et al. (2001). Justice at the millennium: A meta-analytic review of 25 years of organizational justice research. Journal of Applied Psychology, 86 (3), 425-445.
Cropanzano, R., Byrne, Z. S., Bobocel, D. R., et al. (2001). Moral virtues, fairness heuristics, social entities, and other denizens of organizational justice. Journal of vocational behavior, 58, 164-209.

חומר לקריאה נוספת:
יועבר בסילבוס המפורט

מרכיבי הציון הסופי :

מידע נוסף / הערות:
 
אם הינך זקוק/ה להתאמות מיוחדות בשל לקות מתועדת כלשהי עמה את/ה מתמודד/ת, אנא פנה/י ליחידה לאבחון לקויות למידה או ליחידת הנגישות בהקדם האפשרי לקבלת מידע וייעוץ אודות זכאותך להתאמות על סמך תעוד מתאים.
למידע נוסף אנא בקר/י באתר דיקנט הסטודנטים.
הדפסה