לוגו של האוניברסיטה העברית בירושלים

סילבוס

הקשבה בארגונים: מיומנויות בניהול - 55741
English
הדפסה
 
סגור סגירה חלון
גרסת PDF
תאריך עדכון אחרון 07-09-2023
נקודות זכות באוניברסיטה העברית: 3

תואר: מוסמך

היחידה האקדמית שאחראית על הקורס: מנהל עסקים

סמסטר: סמסטר ב'

שפת ההוראה: אנגלית

קמפוס: הר הצופים

מורה אחראי על הקורס (רכז): אבי קלוגר

דוא"ל של המורה האחראי על הקורס: avik@savion.huji.ac.il

שעות קבלה של רכז הקורס: בתיאום

מורי הקורס:
פרופ אבי קלוגר

תאור כללי של הקורס:
יועצי ניהול טוענים כי הקשבה טובה מאפיינת מצליחנים (לדוגמא "שבעה הרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד" של קובי, סיימון סינק).
במקביל, נבנה גוף מחקר שמציג השלכות חיוביות משמעותיות של הקשבה טובה בהיבטים רבים בעולם העבודה ובכלל.

בקורס פרקטי זה, אני מזמינה את הסטודנטים להעצים את יכולת ההשפעה שלהם דרך הקשבה.
נעסוק בהבנה קוגניטיבית של הקשבה, נתרגל ונשפר יישום הקשבה ונחבר את הכישורים לעולם האמיתי ולסיטואציות קונקרטיות בעבודה (ובחיים).

מטרות הקורס:
Develop your listening skill

Enhance managerial competence
Learn the business consequences of listening

Understand the psychological mechanisms underlying listening effects

תוצרי למידה :
בסיומו של קורס זה, סטודנטים יהיו מסוגלים:

Understand the power of listening

Develop the ability to choose to listen

Better define your managerial identity, as well as gain managerial skills and confedence

Become a better listner to a degree that people who know the student will notice

דרישות נוכחות (%):
85

שיטת ההוראה בקורס: הרצאות תיאורטיות,
תרגול שבועי של כישורים רכים בכיתה ומחוצה לה,
קריאת מאמרים אקדמיים.

רשימת נושאים / תכנית הלימודים בקורס:
1. Inviting affirmative stories
2. Time exchange – learning to not interrupt
3. Expanding the skill of time exchange
4. Accepting offers: "Yes, But…" vs. "Yes, and …"
5. Active Listening
6. Using Active Listening to handle an angry customer (subordinate/colleague)
7. The art of asking questions
8. The Feedforward interview
9. Feedforward designed to solve a problem
10. Planning to listen when you are angry
11. Provocative questions
12. Listening to one's self
13. Building the habit
14. Becoming a leader

* ייתכנו שינויים בתוכן או בסדר השיעורים

חומר חובה לקריאה:
1. Kluger, A. N., & Itzchakov, G. (under preparation). The Power of Listening at Work. Annual Review of Organizational Psychology and Organizational Behavior.
2. Itzchakov, G., Kluger, A. N., & Castro, D. R. (2017). I am aware of my inconsistencies but can tolerate them: The effect of high quality listening on speakers’ attitude ambivalence. Personality and Social Psychology Bulletin, 43, 105–120. https://doi.org/10.1177/0146167216675339
3. Yeomans, M., Minson, J., Collins, H., Chen, F., & Gino, F. (2020). Conversational receptiveness: Improving engagement with opposing views. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 160, 131-148. https://doi.org/10.1016/j.obhdp.2020.03.011
4. Curhan, J. R., Overbeck, J. R., Cho, Y., Zhang, T., & Yang, Y. (in press). Silence is golden: Extended silence, deliberative mindset, and value creation in negotiation. Journal of Applied Psychology.
5. Hart, E., VanEpps, E. M., & Schweitzer, M. E. (2021). The (better than expected) consequences of asking sensitive questions. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 162, 136-154. https://doi.org/10.1016/j.obhdp.2020.10.014

* רשימת המאמרים הסופית עשויה להתעדכן

חומר לקריאה נוספת:
1. The psychological foundation of listening
Bavelas, J. B., Coates, L., & Johnson, T. (2000). Listeners as co-narrators. Journal of Personality and Social Psychology, 79(6), 941-952. doi: 10.1037//0022-3514.79.6.941
2. Rogers, C. R., & Roethlisberger, F. J. (1991/1952). HBR Classic - Barriers and gateways to communication (Reprinted from Harvard Business Review, July August, 1952). Harvard Business Review, 69(6), 105-111.
3. Palmer-Mehta, V. (2016). Theorizing listening as a tool for social change: Andrea Dworkin’s discourses on listening. International Journal of Communication, 10, 4176–4192.
4. Van Quaquebeke, N., & Felps, W. (2016). Respectful Inquiry: A motivational account of leading through asking open questions and listening. Academy of Management Review. doi:10.5465/amr.2014.0537
5. Greene, J. O., & Herbers, L. E. (2011). Conditions of Interpersonal Transcendence. International Journal of Listening, 25(1-2), 66-84. doi:10.1080/10904018.2011.536472
6. Kluger, A. N., & Lehmann, M. (2018). Listening first, feedback later. Management Research: Journal of the Iberoamerican Academy of Management, 16, 343-352. https://doi.org/10.1108/MRJIAM-12-2017-0797
7. Itzchakov, G., & Kluger, A. N. (2018). The power of listening in helping people change. Harvard Business Review.
8. The measurement of listening
Kluger, A. N., & Bouskila-Yam, O. (2018). Facilitating Listening Scale. In D. L. Worthington & G. D. Bodie (Eds.), The sourcebook of listening research: Methodology and measures (pp. 272-280). John Wiley & Sons, Inc.
Lipetz, L., Kluger, A. N., & Bodie, G. D. (2018). Listening is listening is listening: Employees’ perception of listening as a holistic phenomenon. International Journal of Listening, 1-26. https://doi.org/10.1080/10904018.2018.1497489

9. The evidence for listening effects
Perrin, C., & Blagden, N. (2014). Accumulating meaning, purpose and opportunities to change ‘drip by drip’: the impact of being a listener in prison. Psychology, Crime & Law, 20(9), 902-920. doi:10.1080/1068316x.2014.888429
10. Weeks, T. L., & Pasupathi, M. (2011). Stability and Change Self-Integration for Negative Events: the Role of Listener Responsiveness and Elaboration. Journal of Personality, 79(3), 469-498.
11. Itzchakov, G., Kluger, A. N., & Castro, D. R. (2017). I am aware of my inconsistencies but can tolerate them: The effect of high quality listening on speakers’ attitude ambivalence. Personality and Social Psychology Bulletin, 43(1), 105–120. doi:10.1177/0146167216675339
12. Hurwitz, A., & Kluger, A. N. (2017, August). The power of listeners: How listeners transform status and co-create power. Paper presented at the 77th Annual Meeting of the Academy of Management, Atlanta, GA.
Question asking versus listening
Kluger, A. N., & Malloy, T. E. (2019). Question asking as a dyadic behavior. Journal of Personality and Social Psychology, 117, 1127-1138. https://doi.org/10.1037/pspi0000156
Listening and leadership
Kluger, A. N., & Zaidel, K. (2013). Are listeners perceived as leaders? International Journal of Listening, 27(2), 73-84. doi: 10.1080/10904018.2013.754283
Ames, D., Maissen, L. B., & Brockner, J. (2012). The role of listening in interpersonal influence. Journal of Research in Personality, 46(3), 345-349. doi: 10.1016/j.jrp.2012.01.010
Listening and sales
Bergeron, J., & Laroche, M. (2009). The effects of perceived salesperson listening effectiveness in the financial industry. Journal of Financial Services Marketing, 14(1), 6–25. doi: 10.1057/fsm.2009.1
Drollinger, T., Comer, L. B., & Warrington, P. T. (2006). Development and validation of the active empathetic listening scale. Psychology & Marketing, 23(2), 161-180. doi: 10.1002/mar.20105
Listening and employee well being
Pines, A. M., Ben-Ari, A., Utasi, A., & Larson, D. (2002). A Cross-Cultural Investigation of Social Support and Burnout. European Psychologist, 7(4), 256-264. doi: 10.1027//1016-9040.7.4.256
Mineyama, S., Tsutsumi, A., Takao, S., Nishiuchi, K., & Kawakami, N. (2007). Supervisors’ attitudes and skills for active listening with regard to working conditions and psychological stress reactions among subordinate workers. Journal of Occupational Health, 49(2), 81-87.
Listening and performance
Stine, M., Thompson , T., & Cusella, L. (1995). The Impact of Organizational Structure and Supervisory Listening Indicators on Subordinate Support, Trust, Intrinsic Motivation, and Performance. International Journal of Listening, 9(1), 84-105.
Glynn, W. J., Búrca, S. d., Brannick, T., Fynes, B., & Ennis, S. (2003). Listening practices and performance in service organisations. International Journal of Service Industry Management, 14(3), 310-330. doi: 10.1108/09564230310478846
Castro, D. R., Llyod, K., J., Anseel, F., Kluger, A. N., & Turjemam-Levi, Y. (in press). Mere-Listening Effect on Creativity and the Mediating Role of Psychological Safety. Psychology of Aesthetics, Creativity and the Arts.
Listening and attitudes
Itzchakov, G., DeMarree, K. G., Kluger, A. N., & Turjeman-Levi, Y. (2018). The Listener Sets the Tone: High-Quality Listening Increases Attitude Clarity and Behavior-Intention Consequences. Personality and Social Psychology Bulletin, 146167217747874. doi:10.1177/0146167217747874
Itzchakov, G., & Kluger, A. N. (2017). Can holding a stick improve listening at work? The effect of Listening Circles on employees’ emotions and cognitions. European Journal of Work and Organizational Psychology, 26(5), 663-676. doi:10.1080/1359432x.2017.1351429
Itzchakov, G., & Kluger, A. N. (2017). The listening circle: A simple tool to enhance listening and reduce extremism among employees. Organizational Dynamics, 46(4), 220-226. doi:10.1016/j.orgdyn.2017.05.005

מרכיבי הציון הסופי :
מטלות הגשה במהלך הסמסטר: תרגילים / עבודות / מבדקים / דוחות / פורום / סימולציה ואחרות % 100

מידע נוסף / הערות:
ההשתתפות בקורס הינה פיזית בכיתה בלבד ולא ניתן להצטרף וירטואלית.
ההקלטות יכללו את המצגות התיאורטיים בלבד ולא את ההתנסויות.

ההערכה בקורס כוללת 3 אלמנטים: ‏
‏1.‏ נוכחות חובה. מאחר והקורס הוא קורס פרקטי, יש להשתתף ב- 11 שיעורים לפחות. ‏‎
היעדרות ממינימום השיעורים תוריד 4% מהציון לכל היעדרות.‏
‏2.‏ שיעורי בית שבועיים: בכל שבוע תתרגלו משימת כישורים רכים קצרה, ותמלאו עליה שיקוף. ‏‎
יש לקבל ציון "עובר" בכל השיקופים. הגשה מאוחרת של יותר משיקוף אחד תוריד 4% מהציון. ‏
‏3.‏ ניתוח של חמישה מאמרים בנושא הקשבה והגשת דו"ח מובנה וממוקד על כל מאמר. ‏‎
איחור בהגשה יוריד 4% מהציון.‏
 
אם הינך זקוק/ה להתאמות מיוחדות בשל לקות מתועדת כלשהי עמה את/ה מתמודד/ת, אנא פנה/י ליחידה לאבחון לקויות למידה או ליחידת הנגישות בהקדם האפשרי לקבלת מידע וייעוץ אודות זכאותך להתאמות על סמך תעוד מתאים.
למידע נוסף אנא בקר/י באתר דיקנט הסטודנטים.
הדפסה