נקודות זכות באוניברסיטה העברית:
3
תואר:
בוגר
היחידה האקדמית שאחראית על הקורס:
מנהל עסקים
סמסטר:
סמסטר א' או / ו ב'
שפת ההוראה:
עברית
קמפוס:
הר הצופים
מורה אחראי על הקורס (רכז):
ד"ר שרית וייסבורד
שעות קבלה של רכז הקורס:
לפני/אחרי השיעור בתיאום מראש
מורי הקורס:
ד"ר שרית ויסבורד
תאור כללי של הקורס:
ניהול אסטרטגי מאגד את ההתנהלות של הפירמה סביב חזון משותף ומנחה את הפעילות וההחלטות של העובדים, ההנהלה והפירמה כולה. לניהול אסטרטגי מוצלח שלושה מרכיבים בסיסיים מרכזיים: הגדרת מטרות ארוכות טווח, ידע מעמיק בסביבה התחרותית והערכה אובייקטיבית של משאבים. מטרתו יצירת תכנית פעולה אפקטיבית, המובילה לעמידה במטרות האסטרטגיות של הארגון. קורס זה משלב בין תיאוריה ובין פרקטיקה, ומטרתו להקנות את הכלים וידע הדרושים לניתוח ולניהול אסטרטגי הלכה ולמעשה. בתחום האסטרטגיה לא קיימות כמעט תשובות נכונות או לא נכונות. לפיכך, במסגרת הקורס יושם דגש על המושגים, התהליכים והמסגרות, המאפשרים התמודדות עם האתגרים השונים העומדים בפני ארגונים - פיתוח וניהול אסטרטגיה עסקית. הקורס מתנהל בצורה המאפשרת ומעודדת לימוד עצמי וקבוצתי. במהלך הקורס הסטודנטים יערכו אינטגרציה בין החומר התיאורטי הנלמד ובין מקרי בוחן מעולם העסקים. הקורס נבנה כפרויקט אסטרטגי יישומי מתחילתו ועד סופו - לאורך הסמסטר ובהדרגה נתוודע לתהליך האסטרטגי משלב האנליזה, דרך שלב העלאת הרעיונות וגזירת ההמלצות הניהוליות, וכלה בתכנון וביישום קונקרטיים של התוכנית האסטרטגית.
מטרות הקורס:
מטרת העל של הקורס היא לעודד חשיבה אסטרטגית, המבוססת על ניתוח אינטגרטיבי של המסגרת בה פועל הארגון.
תוצרי למידה : בסיומו של קורס זה, סטודנטים יהיו מסוגלים:
פיתוח יכולת חשיבה וניתוח אסטרטגי הכרת מושגים מרכזיים באסטרטגיה ויישומם הקניית מיומנויות עסקיות של תכנון וניהול אסטרטגי הקניית פרספקטיבה ניהולית בתכנון, עיצוב, יישום ובקרה של אסטרטגיה עסקית פיתוח יכולת לתקשורת בעל-פה ובכתב של נושאי אסטרטגיה עסקית
דרישות נוכחות (%):
80
שיטת ההוראה בקורס:
לקורס מבנה ואופי יחודיים והוא דורש למידה אקטיבית. אנו מאמינים כי בכדי להבין את התהליך האסטרטגי יש להתנסות בו. לפיכך, כל שיעור יורכב מהוראה פרונטלית ומתרגילי כיתה, במסגרתם יתורגל החומר הנלמד באמצעות ניתוח מקרי בוחן מעולם העסקים. הסטודנטים יעבדו בצוותים על תרגילי הקרוס והפרויקט הסופי. קריאת ספר הקורס איננה תחליף לנוכחות בכיתה.
רשימת נושאים / תכנית הלימודים בקורס:
-מה זה אסטרגטיה? -מחירים אסטרטגיים -ניתוח חיצוני של שוק -ניתוח פנימי של פירמה -יצירת יתרון תחרותי -ניהול אסטרטגי -צמיחה והתמודדות עם שינויים
חומר חובה לקריאה:
Modern Competitive Strategy 4th Edition, 2016 (Gordon Walker & Tammy Madsen)
חומר לקריאה נוספת:
Economics of Strategy – 7th Edition, 2017 (Besanko, Dranove, Shanley, & Schaefer)
Principles of Pricing, 2012 (Vohra & Krishnamurthi)
Blue Ocean Strategy, 2004 & 2015 (Kim & Mauborgne)
The Right Game: Use Game Theory to Shape Strategy, 1995 (Brandenburger & Nalebuff)
מרכיבי הציון הסופי :
הגשת עבודה מסכמת / פרויקט גמר / מטלת סיכום / מבחן בית / רפרט % 50
מצגת / הצגת פוסטר / הרצאה / סמינר / פרוסמינר / הצעת מחקר % 15
מטלות הגשה במהלך הסמסטר: תרגילים / עבודות / מבדקים / דוחות / פורום / סימולציה ואחרות % 35
מידע נוסף / הערות:
|