נקודות זכות באוניברסיטה העברית:
2
תואר:
בוגר
היחידה האקדמית שאחראית על הקורס:
סוציולוגיה ואנתרופולוגיה
סמסטר:
סמסטר ב'
שפת ההוראה:
אנגלית
קמפוס:
הר הצופים
מורה אחראי על הקורס (רכז):
ג'וש גצקו
שעות קבלה של רכז הקורס:
בתיאום מראש
מורי הקורס:
ד"ר ג'ושוע-אהר גצקו
תאור כללי של הקורס:
הקורס יחשוף את הסטודנטים למחקרי מפתח על הדרכים והצורות בהן תרבות (כגון, ערכים, מיצובים נרטיבות, גבולות סימבוליים והון תרבותי) מושפעת על ידי, ומשפיעה על, אי שיוויון חברתי, מעמדי, מגדרי, ואתני/גזעי. ההרצאות ודיוני הכיתה ייערכו באנגלית.
מטרות הקורס:
דרישות הקורס: הסטודנטיום/ות נדרשים/ות להגיע לשיעורים (ולהודיע במייל לפני השיעור במקרה שלא יכולים להגיע). השתתפות בדיונים בשיעורים הינה חשובה ומומלצת ביותר בקורס זה. ייתכנו שינויים בקריאות המצויינות בסילבוס, נא עיקבו אחר ההודעות במודל.
דוחות קריאה – הסטודנטים/ות צריכים לכתוב 4 דוחות קריאה במהלך הקורס, המתייחסים לכל פרטי הקריאה לאותו שבוע. הדוחות צריכים להיות בהיקף של עמוד אחד, בערך 500 מילה, וניתן לכתוב אותם בעברית או באנגלית. הדוחות הם למעשה תרגילים בחשיבה ובכתיבה, הם אינם מיועדים להיות עבודות מלוטשות. כתיבת הדוחות תאפשר לכם לבחון את ההבנה שלכם בתוכני הקורס, לזהות קשרים בין קריאות בתוך השבוע או בשבועות שונים, ו/או להציע ביקורות. יש להעלות את הדוחות למודל עד השעה 17:00 בערב של יום ראשון בו השיעור מתקיים. דוחות מאוחרים לא יתקבלו.
כל סטודנט/ית יכתוב עבודה סופית כמטלת הקורס, אשר תעסוק באחד או יותר מהנושאים שיכוסו במהלך הסמסטר. סטודנטיות/ים יכתבו עבודה אשר תנתח אירוע חברתי עכשווי או היסטורי בעזרת כלים אנליטיים מתוך קריאות הקורס.
תוצרי למידה : בסיומו של קורס זה, סטודנטים יהיו מסוגלים:
רכישת יכולת לסכם ולהשוות את ההגדרות השונות של המונח "תרבות" ולנתח תאוריות שונות לגבי כיצד ההגדרות השונות של תרבות משפיעות ומושפעות מאי שיוויון חברתי. הסטודנטים/ות מצופים/ת גם להדגים את ההגדרות השונות של תרבות, ולהיות מסוגלים/ות להשתמש בהן בניסוח פרוייקט מחקר בנושא תרבות ואי שיוויון חברתי.
דרישות נוכחות (%):
100%
שיטת ההוראה בקורס:
הרצאה
רשימת נושאים / תכנית הלימודים בקורס:
CULTURAL CAPITAL Bourdieu, Pierre. 1986. “The Forms of Capital.” Handbook of Theory of Research for the Sociology of Education, Richard Nice, ed, pp 241-58. 29.10 BOURDIEU & DISTINCTION Wacquant, Loic. 2006. “Pierre Bourdieu.” In Key Contemporary Thinkers, edited by Rob Stone. (Especially starting on page 3 with ‘Central Issues’) Bourdieu, Pierre. 1984. Distinction: A Social Critique of the Judgment of Taste. Introduction Pages 1-7 (entire)
Chapter 1 "The Aristocracy of Culture" Pages 11-22 (from the beginning of the chapter until "The Entitlement Effect.") Pages 34-41 (from "Aesthetic Distancing" until "An Anti-Kantian 'Aesthetic'") Pages 56-63 (from “The Aesthetic Sense as the Sense of Distinction” until “Cultural Pedigree”)
BOURDIEU AND DISTINCTION (CONTINUED) Bourdieu, Pierre. 1984. Distinction: A Social Critique of the Judgment of Taste. Chapter 2 "The Social Space and Its Transformations" Pages 109-112 (from "Social Class and Class of Trajectories" until "Capital and the Market" Pages 114-115 (Two pages starting from "A Three-Dimensional Space") Pages 126-131 (Start on the page after "Reconversion Strategies" until two pages after the big diagram on pages 128-129)
Chapter 3 "The Habitus and the Space of Life-Styles" Pages 177-200 (From "Form and Substance" until "The Visible and the Invisible.") 12.11 CULTURAL CAPITAL REVISTED Lamont, Michele and Annette Lareau. 1988. “Cultural Capital: Allusions, Gaps and Glissandos in Recent Theoretical Developments.” Sociological Theory, 6(2):153-168.
MORE CULTURAL CAPITAL
Article in Ha’aretz by Eva Illouz on applying the concept of cultural capital in Israeli Academia (link provided on moodle).
Bryson, Bethany. 2002. “‘Anything but Heavy Metal’: Symbolic Exclusion and Musical Dislikes. American Sociological Review, 61(5):884-899.
Lareau, Annette. 2002. “Invisible Inequality: Social Class and Childrearing in Black Families and White Families,” American Sociological Review, 67 (October): 747-776.
Recommended: Lareau, Annette and Elliot Weininger. 2003. “Translating Bourdieu into the American Context: The Question of Social Class and Family-School ' Relationships.” Poetics. 31:375-402. Lareau, Annette and Elliot Weininger. 2003. “Cultural Capital in Educational Research: A Critical Assessment,” Theory and Society, 32 (5/6): 567-606. 26.11 OTHER WAYS OF DEFINING “CULTURE” Lamont, Michèle and Mario Small. 2008. “How Culture Matters: Enriching Our Understanding of Poverty.” Pp. 76-93 in Lin and Harris (eds.) The Colors of Poverty: Why Racial and Ethnic Disparities Persist. New York: Russell Sage Foundation.
THE CULTURE OF POVERTY DEBATE Wilson, William J. 2009. “The Moynihan Report and Research on the Black Community.” Annals of the American Academy of Political and Social Science, 621: 34-46. Here is a Wikipedia entry on the Moynihan Report: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Negro_Family:_The_Case_For_National_Action Here is a Wikipedia entry on the Culture of Poverty: http://en.wikipedia.org/wiki/Culture_of_poverty
Recommended: Here is a link to the text of the Moynihan Report: http://www.dol.gov/oasam/programs/history/webid-meynihan.htm
Lewis, Oscar. 1963. “The Culture of Poverty.” Society 35(2): 7-9.
Massey, Douglas and Robert Sampson. 2009. “Moynihan Redux: Legacies and Lessons.” The Annals of the American Academy of Political and Social Science, 621:6-27.
Wilson, William J. 2010. “Why Both Social Structure and Culture Matter in a Holistic Analysis of Inner-City Poverty.” Annals of the American Academy of Political and Social Science, 629: 200-219.
CULTURE IN POLICYMAKING I Schneider, Anne and Helen Ingram. 1993. "Social Construction of Target Populations: Implications for Politics and Policy." American Political Science Review 87: 334-347.
Schneider, Anne and Helen Ingram. 1990. "Behavioral Assumptions of Policy Tools." The Journal of Politics52:510-529.
17.12 CULTURE IN POLICYMAKING II Guetzkow, Joshua. 2010. “Beyond Deservingness: Congressional Discourse on Poverty, 1964-1999.” Annals of the American Academy of Political and Social Science, 629: 173-197.
BIAS AND STEREOTYPES Reskin, Barbara. 2000. “The Proximate Causes of Employment Discrimination.” Contemporary Sociology 29(2):319-28.
Jost et al. “The Existence of Implicit Bias is Beyond Reasonable Doubt.”
** Before coming to class, students need to go on-line and complete an Implicit Association Test at the website below. Choose either the Ashkenazim- Sephardim test or the skin color test. Bring your results to class. https://implicit.harvard.edu/implicit/israel/selectatest.jsp
SOCIAL IDENTITY Tajfel and Turner. 1979. “Integrative Theory of Intergroup Conflict.” 7.1 POST-COLONIAL STUDIES ON CULTURE/IDENTITY Shenhav Yehouda (2007) "Modernity and the hybridization of nationalism and religion: Zionism and the Jews of the Middle East" Theory & Society. 36:1-30. Shenhav Yehouda (2002) “The phenomenology of colonialism and the politics of ‘difference’: European Zionist emissaries and Arab-Jews in colonial Abadan” Social Identities. 8 (4): 1-23
חומר חובה לקריאה:
ראו הסעיף על תוכן הקורס
חומר לקריאה נוספת:
אין
מרכיבי הציון הסופי :
הגשת עבודה מסכמת / פרויקט גמר / מטלת סיכום / מבחן בית / רפרט % 95
נוכחות / השתתפות בסיור % 5
מידע נוסף / הערות:
אין
|