נקודות זכות באוניברסיטה העברית:
4
תואר:
מוסמך
היחידה האקדמית שאחראית על הקורס:
פסיכולוגיה
סמסטר:
שנתי
שפת ההוראה:
עברית
קמפוס:
הר הצופים
מורה אחראי על הקורס (רכז):
פרופ' יונתן הפרט
שעות קבלה של רכז הקורס:
א'- 11:00
מורי הקורס:
פרופ יונתן הפרט
תאור כללי של הקורס:
בקורס זה, סטודנטים בפסיכולוגיה קלינית יערכו מחקר במקרה יחיד על הטיפול בהפרעת פאניקה. זה יהיה מחקר שיטתי, מבניית השערה, בחירת מדדים, טיפול ואיסוף נתונים, ניתוח וכתיבת עבודה.
מטרות הקורס:
לספק ניסיון בניהול/הערכת מחקר מקרה יחיד להבין את המורכבות של מחקר קליני ללמוד על משגה מנגנוני הטיפול
תוצרי למידה : בסיומו של קורס זה, סטודנטים יהיו מסוגלים:
התלמיד יהיה מסוגל לעצב מחקר במקרה יחיד כדי לבדוק השערה על מנגנון הטיפול
התלמיד יהיה מסוגל לתאר מספר מנגנונים אפשריים לטיפול בהפרעת פאניקה
דרישות נוכחות (%):
100
שיטת ההוראה בקורס:
קבוצות קתנותהדרכה
רשימת נושאים / תכנית הלימודים בקורס:
1. מפגשים כדי ללמוד על ביצועמחקר במקרה יחיד 2. גיוס מטופלים 3. סמינר פאניקה ללמוד לטפל 4. הערכת מטופלים 5. טיפול / איסוף נתונים 6. ניתוח נתונים 7. לכתוב עבודה
חומר חובה לקריאה:
Huppert, J. D. Baker-Morrisette , S. L. (2003). Beyond the manual: The insider's guide to panic control treatment. Cognitive and Behavioral Practice, 10, 2-13. 10.1016/S1077-7229(03)80003-2
Gloster, A. T., Klotsche, J., Gerlach, A. L., Hamm, A., Ströhle, A., Gauggel, S., … Wittchen, H.-U. (2014). Timing matters: Change depends on the stage of treatment in cognitive behavioral therapy for panic disorder with agoraphobia. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 82(1), 141–153. http://doi.org/10.1037/a0034555
Barlow, D. H., & Craske, M. G. (2007). Mastery of your anxiety and panic (4th ed.). New York: Oxford University Press.
Barlow, D. H. (Ed.). (2014). Clinical handbook of psychological disorders: A step-by-step treatment manual. Guilford publications.
חומר לקריאה נוספת:
מרכיבי הציון הסופי :
הגשת עבודה מסכמת / פרויקט גמר / מטלת סיכום / מבחן בית / רפרט % 50
השתתפות פעילה / עבודת צוות % 30
עבודה קלינית / מעבדה / עבודה מעשית / סדנאות % 20
מידע נוסף / הערות:
|