The Hebrew University Logo

סילבוס

עולמו הרגשי של הפעוט בגישה פסיכודינמית התפתחותית - 51760
עברית
הדפסה
 
סגור סגירה חלון
גרסת PDF
תאריך עדכון אחרון 06-09-2017
נקודות זכות באוניברסיטה העברית: 2

תואר: בוגר

היחידה האקדמית שאחראית על הקורס: פסיכולוגיה

סמסטר: סמסטר א'

שפת ההוראה: עברית

קמפוס: הר הצופים

מורה אחראי על הקורס (רכז): ד"ר סמדר גרטנר

דוא"ל של המורה האחראי על הקורס: Gertner.smadar@gmail.com

שעות קבלה של רכז הקורס: לפי קביעה במייל
מתרגל: .
שעת קבלה: לפי קביעה במייל
דואר אלקטרוני: Gertner.smadar@gmail.com

מורי הקורס:
ד"ר סמדר גרטנר

תאור כללי של הקורס:
תיאוריות התפתחותיות פסיכואנליטיות ועדויות מחקריות על התפתחות רגשית של פעוטות

מטרות הקורס:
בקורס נדון בסוגיות מרכזיות בהתפתחות הרגשית בגיל הרך. המטרה היא להקנות לכם ידע בסוגיות התפתחותיות רגשיות, להציג בפניכם את עיקר ממצאי המחקר ההתפתחותי המוביל בתחום, ולאפשר הכרות וחשיבה ביקורתית על התיאוריות המרכזיות בתחום.

תוצרי למידה :
בסיומו של קורס זה, סטודנטים יהיו מסוגלים:

להבין את השפעתם של יחסים ראשוניים על התפתחות רגשית של פעוטות

דרישות נוכחות (%):
80

שיטת ההוראה בקורס: פרונטלית

רשימת נושאים / תכנית הלימודים בקורס:
שעור 1: חשיבות היחסים הראשונים בהתפתחות הרגשית:
Bowlby, J. (1973). Attachment and loss: Vol II. Loss: Separation: Anxiety and anger. New York: Basic Books.
Bowlby, J. (1980). Attachment and loss: Vol III. Loss: Sadness and despair. New York: Basic Books.
Bowlby, J. (1982). Attachment and loss: Vol 1. New York: Basic Books.
שיעור 2: התפתחות העצמי של תינוקות : התאוריה ההתפתחותית על בניית העצמי. ארבעת ייצוגי העצמי.
Stern, D.N. (1985). The interpersonal world of the infant. A view from psychoanalysis and developmental psychology. New York: Basic Books.
שיעור 3: הפעוט שמגלה את העולם:
Fraiberg, S.H. (1974). The Magic Years: Understanding and Handling the Problems of Early Childhood. New York: Scribner.
Mahler, M. ; Pine, F. & Bergman, A. The Psychological birth of the human infant. London: Marsfield Library .
שיעור 4: החשיבה המאגית של הילדות:
Brazelton, T.B. (1992). Toucpoints: Your child’s emotional and behavioral development. Reading, MA: Addison-Wesley.
שיעור 5: פחדים וחרדות התפתחותיות :
Fraiberg, S.H. (1974). The Magic Years: Understanding and Handling the Problems of Early Childhood. New York: Scribner.
Liberman, A.F. (1995). The emotional life of the toddler. New York: Free Press.
Slade, A. (2103). Imagining fear: Attachment, threat, and psychic experience. In press, Psychoanalytic Dialogues.

שיעור 6: אגרסיה ושליטה עצמית:
Brazelton, T.B. (1992). Toucpoints: Your child’s emotional and behavioral development. Reading, MA: Addison-Wesley.
Cassidy,J. (1994). Emotion Regulation: Influences of attachment relationship. In N. A. fox (Ed.), The development of emotion regulation: Biological and behavioral considerations. Monographs of the society for research in child development, 59 (serial No. 240), 228-249.

Douglas, D. (2011). Child Development. A practitioner’s Guide. Third Edition. New York: The Guilford Press.
שיעור 7: עצמאות וחתירה לנפרדות נבדלות.
Brazelton, T.B. (1992). Toucpoints: Your child’s emotional and behavioral development. Reading, MA: Addison-Wesley.
Mahler, M. ; Pine, F. & Bergman, A. The Psychological birth of the human infant. Londin: Marsfield Library .
שיעור 8-11: מנטאליזציה וחשיבותה בהתפתחות רגשית של פעוטות .
Grienenberger, J; Kelly, K & Slade, A. (2005). Maternal reflective functioning, mother–infant affective communication, and infant attachment: Exploring the link between mental states and observed caregiving behavior in the inter-generational transmission of attachment. Attachment & Human Development, 2005; 7(3): 299 – 311.
Salder, L.S; Slade, A; Close, N; Webb, D.L ; Simpson, T; Fennie, K & Mayes, L.S. (2013). Minding the baby: Enhancing reflectiveness to improve early health and relationship outcomes in an interdisciplinary home – visiting. Infant Mental Health journal, Vol. 00(0), 1–15 (2013).
Slade, A. (2007). Reflective Parenting Programs: Theory and Development. Psychoanalytic Inquiry , 26: 4, 640 — 657.
שעור :12-13 העבר של ההורה, והשפעתו על ההורות ועל התפתחותו הרגשית של הפעוט:
Fraiberg,S. (1980). Clinical Studies in infant mental health. New York: Basic Books.
Fraiberg, S.H’ Adelson, E, & Shapiro, V. (1975). Ghosts in the nursery: A psychoanalytic approach to the problem of impaired infant-mother relationships. Journal of the American Academy of child Psychiatry, 14, 387-422.

חומר חובה לקריאה:
Bowlby, J. (1973). Attachment and loss: Vol II. Loss: Separation: Anxiety and anger. New York: Basic Books.
Bowlby, J. (1980). Attachment and loss: Vol III. Loss: Sadness and despair. New York: Basic Books.
Bowlby, J. (1982). Attachment and loss: Vol 1. New York: Basic Books.
Stern, D.N. (1985). The interpersonal world of the infant. A view from psychoanalysis and developmental psychology. New York: Basic Books.
Fraiberg, S.H. (1974). The Magic Years: Understanding and Handling the Problems of Early Childhood. New York: Scribner.
Mahler, M. ; Pine, F. & Bergman, A. The Psychological birth of the human infant. London: Marsfield Library .
Brazelton, T.B. (1992). Toucpoints: Your child’s emotional and behavioral development. Reading, MA: Addison-Wesley.
Fraiberg, S.H. (1974). The Magic Years: Understanding and Handling the Problems of Early Childhood. New York: Scribner.
Liberman, A.F. (1995). The emotional life of the toddler. New York: Free Press.
Slade, A. (2103). Imagining fear: Attachment, threat, and psychic experience. In press, Psychoanalytic Dialogues.
Brazelton, T.B. (1992). Toucpoints: Your child’s emotional and behavioral development. Reading, MA: Addison-Wesley.
Cassidy,J. (1994). Emotion Regulation: Influences of attachment relationship. In N. A. fox (Ed.), The development of emotion regulation: Biological and behavioral considerations. Monographs of the society for research in child development, 59 (serial No. 240), 228-249.
Douglas, D. (2011). Child Development. A practitioner’s Guide. Third Edition. New York: The Guilford Press.
Brazelton, T.B. (1992). Toucpoints: Your child’s emotional and behavioral development. Reading, MA: Addison-Wesley.
Mahler, M. ; Pine, F. & Bergman, A. The Psychological birth of the human infant. Londin: Marsfield Library .
Grienenberger, J; Kelly, K & Slade, A. (2005). Maternal reflective functioning, mother–infant affective communication, and infant attachment: Exploring the link between mental states and observed caregiving behavior in the inter-generational transmission of attachment. Attachment & Human Development, 2005; 7(3): 299 – 311.
Salder, L.S; Slade, A; Close, N; Webb, D.L ; Simpson, T; Fennie, K & Mayes, L.S. (2013). Minding the baby: Enhancing reflectiveness to improve early health and relationship outcomes in an interdisciplinary home – visiting. Infant Mental Health journal, Vol. 00(0), 1–15 (2013).
Slade, A. (2007). Reflective Parenting Programs: Theory and Development. Psychoanalytic Inquiry , 26: 4, 640 — 657.
Fraiberg,S. (1980). Clinical Studies in infant mental health. New York: Basic Books.
Fraiberg, S.H’ Adelson, E, & Shapiro, V. (1975). Ghosts in the nursery: A psychoanalytic approach to the problem of impaired infant-mother relationships. Journal of the American Academy of child Psychiatry, 14, 387-422.

חומר לקריאה נוספת:

מרכיבי הציון הסופי :

מידע נוסף / הערות:
דרישות הקורס: נוכחות, קריאה שוטפת בספר, הגשת תרגיל סיכום קורס.
הציון בקורס יקבע ע"פ השתתפות פעילה ועבודה מסכמת
 
אם הינך זקוק/ה להתאמות מיוחדות בשל לקות מתועדת כלשהי עמה את/ה מתמודד/ת, אנא פנה/י ליחידה לאבחון לקויות למידה או ליחידת הנגישות בהקדם האפשרי לקבלת מידע וייעוץ אודות זכאותך להתאמות על סמך תעוד מתאים.
למידע נוסף אנא בקר/י באתר דיקנט הסטודנטים.
הדפסה