נקודות זכות באוניברסיטה העברית:
2
תואר:
בוגר
היחידה האקדמית שאחראית על הקורס:
פסיכולוגיה
סמסטר:
סמסטר א'
שפת ההוראה:
עברית
קמפוס:
הר הצופים
מורה אחראי על הקורס (רכז):
פרופ מירב אחישר
שעות קבלה של רכז הקורס:
בתיאום אישי
מורי הקורס:
פרופ מירב אחישר
תאור כללי של הקורס:
נושאים קלאסיים ועדכניים בתחום של תפיסה
מטרות הקורס:
הבנת תהליכי התפיסה: הקשר שבין הגירויים הפיזיים, ייצוגם במוח ותפיסתנו אותם בראייה, שמיעה, תפיסת אובייקטים ועוד
תוצרי למידה : בסיומו של קורס זה, סטודנטים יהיו מסוגלים:
משתתפי הקורס יכירו את המושגים החשובים בתחום התפיסה וכן את דרך פעולתם של המנגנונים שבבסיס התהליכים התפיסתיים. כמו כן, המשתתפים יחשפו לדוגמאות תפיסה מתחומים שונים, בפרט באוכלוסיות עם לקות שפה או קריאה.
דרישות נוכחות (%):
90%
שיטת ההוראה בקורס:
הוראה פרונטלית, תרגילי בית ומבחן מסכם
יש להגיש 4 מתוך 5 תרגילים לקבלת זכאות לגשת לבחינה
רשימת נושאים / תכנית הלימודים בקורס:
- מבוא: מהי תפיסה?
- העין האנושית
- העין וראייה
- המוח וראייה
- מסלולי העיבוד
- תפיסה וזיהוי אובייקטים
- תפיסת צבע ועומק
- תפיסת תנועה
- האוזן ומערכת השמיעה
- תפיסה שמיעתית
- תפיסת דיבור ומוסיקה, מה קורה כשיש קשיים?
- קשיי שפה וקריאה – האם אלו נובעים מבעיה תפיסתית?
חומר חובה לקריאה:
- Resnik, J., Sobel, N., & Paz, R. (2011). Auditory aversive learning increases discrimination thresholds, Nat Neurosci, 14(6), 791-796
- Amedi et al. (2007). Shape conveyed by visual-to-auditory sensory substitution activates the lateral occipital complex, Nat Neurosci, 10, 687-9
- Quiroga, Q. R., Fried, I., & Koch, C. (2013). Brain Cells for Grandmother, Scientific American, 308, 30 – 35
- View from the top: hierarchies and reverse hierarchies in the visual system.
Hochstein S, Ahissar M. Neuron. 2002 36(5):791-804
- Baker et al. (2007). Visual word processing and experiential origins of functional selectivity in human extrastriate cortex, PNAS, 104, 9087-9092
- יתכן שיתווספו 1-3 מאמרים לרשימת הקריאה במהלך הסמסטר
חומר לקריאה נוספת:
מרכיבי הציון הסופי :
מידע נוסף / הערות:
|