The Hebrew University Logo

סילבוס

תהליכים התפתחותיים - 51202
עברית
הדפסה
 
סגור סגירה חלון
גרסת PDF
תאריך עדכון אחרון 03-10-2023
נקודות זכות באוניברסיטה העברית: 2

תואר: בוגר

היחידה האקדמית שאחראית על הקורס: פסיכולוגיה

סמסטר: סמסטר א'

שפת ההוראה: עברית

קמפוס: הר הצופים

מורה אחראי על הקורס (רכז): ד"ר אבי בנוזיו

דוא"ל של המורה האחראי על הקורס: Avi.benozio@mail.huji.ac.il

שעות קבלה של רכז הקורס: שלישי 12:30-14:00 בתיאום במייל

מורי הקורס:
ד"ר אבי בנוזיו

תאור כללי של הקורס:
תהליכים התפתחותיים, מבוא לעולם הידע של פסיכולוגיה התפתחותית לאורך החיים - מהלידה ועד הזיקנה. בקורס נלמד על תיאוריות מובילות בתחום, על מחקר ועל היבטים ישומיים בחיי היום יום בנושאים מגוונים בפסיכולוגיה התפתחותית.

מטרות הקורס:
מטרות הקורס הינן להכיר לסטודנטים את אבני היסוד של תחום הפסיכולוגיה ההתפתחותית עם דגש על התפתחות מוקדמת באמצעות תיאוריות ומחקרים בעולמות תוכן בולטים בתחום ההתפתחותי. נדון בישום הידע ההתפתחותי להורות, למערכת החינוך, לשירותים קהילתיים ולעיצוב מדיניות כדי לחבר בן הידע האקדמי לחיי היום יום בשטח.

תוצרי למידה :
בסיומו של קורס זה, סטודנטים יהיו מסוגלים:

עם הסיום המוצלח של הקורס, אני מקווה שתוכלו ...
1.להכיר, לזהות, לתאר ולארגן תיאוריות וחוקרים מרכזיים במדע הפסיכולוגיה ההתפתחותית לאורך החיים.
2.לזהות, להשוות ולהעריך את המתח בין גורמי השפעה מרכזיים על ההתפתחות (תורשה וסביבה, "טבע" מול "טיפוח") כגון גנים, מזג, השפעות הוריות, חברות, נורמות חברתיות, ערכים תרבותיים.
3.להתנסות בשחזור מחקר מדעי המשלב הבנת שאלה מחקרית ומערך מחקר, לבצע את המחקר בפועל (עם ילד אחד או שניים), לנתח ולפרש את הממצאים ולהשוות אותם באופן ביקורתי אל מול ממצאי העבר.
4.להעריך את היתרונות, המגבלות ואמינותן של שיטות מחקר, ממצאים, טענות ומסקנות מחקריות בתחום הפסיכולוגיה ההתפתחותית, הן בספרות המדעית והן במדיה הפופולרית.
5.לזהות את הרלוונטיות של הרעיונות והמושגים הנלמדים לחיים האישיים.

דרישות נוכחות (%):
0

שיטת ההוראה בקורס: דיונים פרונטליים, סרטים, תיאורי מקרה, תרגילים

רשימת נושאים / תכנית הלימודים בקורס:
מבוא לפסיכולוגיה התפתחותית
שיטות מחקר
סביבה ותורשה התקשרות לאורך החיים
טמפרמנט לאורך החיים
רכישת שפה
התפתחות קוגניטיבית
רגשית/חברתית
התפתחת מוסר אינטליגנציה

חומר חובה לקריאה:
An introduction to Developmental Psychology (Slater and Bremner; 3 rd Edition; 2017)

חומר לקריאה נוספת:
יינתן במידת בצורך

מרכיבי הציון הסופי :
מטלות הגשה במהלך הסמסטר: תרגילים / עבודות / מבדקים / דוחות / פורום / סימולציה ואחרות % 50
מבחני אמצע % 50

מידע נוסף / הערות:
- שאלות הבנה במודל אחרי כל שיעור (חובה לענות על 80%) &eq; 5% מהציון
- הרצה מעשית של שני מחקרים &eq; 35%
- מטלת קריאה וסיכום עצמאי &eq; 10%
- מבחן מסכם &eq; 50%

 
אם הינך זקוק/ה להתאמות מיוחדות בשל לקות מתועדת כלשהי עמה את/ה מתמודד/ת, אנא פנה/י ליחידה לאבחון לקויות למידה או ליחידת הנגישות בהקדם האפשרי לקבלת מידע וייעוץ אודות זכאותך להתאמות על סמך תעוד מתאים.
למידע נוסף אנא בקר/י באתר דיקנט הסטודנטים.
הדפסה