The Hebrew University Logo

סילבוס

הנופים של תקופת הברונזה - 43750
עברית
הדפסה
 
סגור סגירה חלון
גרסת PDF
תאריך עדכון אחרון 02-10-2019
נקודות זכות באוניברסיטה העברית: 2

תואר: מוסמך

היחידה האקדמית שאחראית על הקורס: ארכאולוגיה והמזרח הקרוב הקדום

סמסטר: סמסטר ב'

שפת ההוראה: עברית

קמפוס: הר הצופים

מורה אחראי על הקורס (רכז): ד"ר אורי דוידוביץ'

דוא"ל של המורה האחראי על הקורס: uri.davidovich@mail.huji.ac.il

שעות קבלה של רכז הקורס: בתיאום מראש, במייל

מורי הקורס:
ד"ר אורי דוידוביץ

תאור כללי של הקורס:
הקורס יעסוק במהותם של נופים תרבותיים, דרך נקודת המבט של "הארכיאולוגיה של הנוף" (Landscape Archaeology) והגישה הפנומנולוגית בארכיאולוגיה, בהדגמה על תקופת הברונזה בדרום הלבנט. הרעיון המרכזי הוא לבחון כיצד אנשי התקופה חוו את סביבתם, בכל הרמות המרחביות (בבית, ברחוב, במרחב הציבורי ובשטחים הפתוחים) ובכל החושים, וכיצד חברות תקופת הברונזה עשו שימוש מכוון בסובב הטבעי ובמרחב הבנוי על מנת לעצב אידאולוגיות ואורחות חיים.

מטרות הקורס:
• הארת התרומה של "הארכיאולוגיה של הנוף" ושל הגישה הפנומנולוגית למחקר הארכיאולוגי בעולם ובלבנט.
• היכרות מעמיקה עם נופים בסקאלות מרחביות שונות בתקופת הברונזה בלבנט.
• עמידה על הקשיים המתודולוגיים העומדים בפני פענוח מהותם של נופים תרבותיים.

תוצרי למידה :
בסיומו של קורס זה, סטודנטים יהיו מסוגלים:

•לדמיין, באופן מנומק, את חוויות החיים בתקופת הברונזה בלבנט.
•להתמודד עם שיח ארכיאולוגי במשלב גבוה, לרבות היבטים תאורטיים.
•להציג נושא לקהל מקצועי.
•לכתוב ברמה של מאמר בכתב-עת מדעי.

דרישות נוכחות (%):
85

שיטת ההוראה בקורס: הצגה פרונטלית של נושאים, עיון ביקורתי בחומרי קריאה, רפרטים קצרים, דיונים פתוחים.

רשימת נושאים / תכנית הלימודים בקורס:
- ארכיאולוגיה של הנוף.
- פנומנולוגיה.
- הבית.
- הרחוב.
- המרחב הציבורי: רחבות, ככרות, אזורים של פעילות כלכלית.
- מרחבי הפולחן הפנים-עירוניים.
- ביצורים ושערים.
- ההולכים בדרכים: פיקוח ושליטה.
- מונומנטים ופולחן במרחב הפתוח.

חומר חובה לקריאה:
ראו בפירוט באתר הקורס: https://moodle2.cs.huji.ac.il/nu19/

חומר לקריאה נוספת:
ראו בפירוט באתר הקורס: https://moodle2.cs.huji.ac.il/nu19/

מרכיבי הציון הסופי :

מידע נוסף / הערות:
* ציון ההשתתפות יוערך על סמך נוכחות בשיעורים, בולטות בהשתתפות בכיתה, איכות הקריאה משיעור לשיעור.
** במהלך הסמסטר כל סטודנט יציג מקרה-מבחן או תזה מחקרית ברפרט קצר (10-15 דקות) בלווית מצגת.
*** בסוף הסמסטר יגיש כל סטודנט עבודה בהיקף של 10 עמודים (לא כולל איורים וביבליוגרפיה) על נושא לבחירתו, בתיאום עם מורה הקורס. הנושא יכול להיות תאורטי, מעשי-מחקרי או סינתטי, ולשלב עיבוד חומרים ארכיאולוגיים או ניתוח נתונים.
 
אם הינך זקוק/ה להתאמות מיוחדות בשל לקות מתועדת כלשהי עמה את/ה מתמודד/ת, אנא פנה/י ליחידה לאבחון לקויות למידה או ליחידת הנגישות בהקדם האפשרי לקבלת מידע וייעוץ אודות זכאותך להתאמות על סמך תעוד מתאים.
למידע נוסף אנא בקר/י באתר דיקנט הסטודנטים.
הדפסה