לוגו של האוניברסיטה העברית בירושלים

סילבוס

מבוא להודו המוקדמת: מערש ההיסטוריה עד למאה ה-17 - 35575
English
הדפסה
 
סגור סגירה חלון
גרסת PDF
תאריך עדכון אחרון 05-08-2016
נקודות זכות באוניברסיטה העברית: 4

תואר: בוגר

היחידה האקדמית שאחראית על הקורס: לימודי אסיה

סמסטר: סמסטר א'

שפת ההוראה: עברית

קמפוס: הר הצופים

מורה אחראי על הקורס (רכז): יגאל ברונר

דוא"ל של המורה האחראי על הקורס: yigal.bronner@mail.huji.ac.il

שעות קבלה של רכז הקורס: בתאום מראש

מורי הקורס:
פרופ יגאל ברונר

תאור כללי של הקורס:
תת היבשת של הודו הוא אזור נרחב של העולם בו מתקיימת תופעה כמעט ייחודית של רציפות תרבותית-טריטוריאלית של לפחות 3500 שנה. בה בעת, יש באזור מגוון עצום של לשונות, מנהגים, דתות, ואפילו מאכלים, כך שקל יותר להמשיג אותו במונחים של יבשת בסדר הגודל של ארופה מאשר כלאום או תרבות הומוגנים. מהי, אם כן, הודו? כיצד היא התהוותה? קורס מבוא זה נועד לתת רקע היסטורי ותרבותי לתולדות תת היבשת של הודו, משחר הציביליזציה ועד ערב השתלטות הכוחות הקולניאלים עליה במאה ה-18. התמונה המלאה תושלם בקורס ״מבוא להודו המודרנית״ בסמסטר ב.

מטרות הקורס:
הכרות עומק עם ההיסטוריה והתרבות של תת-היבשת ההודית, החל בערש ההיסטוריה שלה, דרך הדת הוודית הקדומה, התגבשות המודלים הקלאסיים, ימי הביניים ועליית האיסלאם, ועד לראשית העת החדשה.

תוצרי למידה :
בסיומו של קורס זה, סטודנטים יהיו מסוגלים:

להתמצא בגאוגרפיה של תת היבשת ההודית, בתקופות המרכזיות של ההיסטוריה שלה, בטקסטי היסוד, בהגות, באומנות, ובדמויות מרכזיות בתרבות ובפוליטיקה לדורותיה.

דרישות נוכחות (%):
על פי הנחיות הפקולטה

שיטת ההוראה בקורס: הקורס יתנהל במתכונת של הרצאה פרונטלית בכיתה וקריאה עצמאית בבית.

רשימת נושאים / תכנית הלימודים בקורס:
השיעור יתחלק לארבע חטיבות בנות 6-8 הרצאות כל אחת: הדת הוודית ועידן המשברים, עידן ההתגבשות, הדקדוק של הדרום, והודו בסימן האיסלאם וראשית העת החדשה. תכנית הקו המפורטת מופיעה באתר המודל של הקורס.

חומר חובה לקריאה:
לתאור מפורט של הקריאה הנדרשת והמומלצת, אנא גשו לאתר המודל של הקורס.

חומר לקריאה נוספת:

הערכת הקורס - הרכב הציון הסופי :
מבחן מסכם בכתב/בחינה בעל פה 70 %
הרצאה0 %
השתתפות 0 %
הגשת עבודה 0 %
הגשת תרגילים 0 %
הגשת דו"חות 0 %
פרויקט מחקר 0 %
בחנים 30 %
אחר 0 %

מידע נוסף / הערות:
מעבר לבחינה המסכמת בסוף הסמסטר, יהיו במהלך הסמסטר 4 בחנים קצרים (5 דק׳ כ״א, בתחילתם של ארבעה שיעורים) המבוססים על החומר הנקרא בבית. יש צורך להבחן בשלושה בלבד, אם כי יתאפשר לקחת את ארבעתם ולקבל ציון המורכב מ-3 הבחנים הטובים מבינהם. תאריכי הבחנים מופיעים כחלק מתכנית השיעורים באתר המודל.

הקורס מלווה בתרגיל (תרגיל מקורות, 35110) שבו יקראו, בקבוצה קטנה, טקסטי יסוד של הציויליזציה ההודית, בהתאם לתכנית קורס המבוא. התרגיל מומלץ בחום לכל התלמידים, והינו חובה לתלמידי מדור הודו-טיבט בחוגים לימודי אסיה ומדע הדתות.
 
אם הינך זקוק/ה להתאמות מיוחדות בשל לקות מתועדת כלשהי עמה את/ה מתמודד/ת, אנא פנה/י ליחידה לאבחון לקויות למידה או ליחידת הנגישות בהקדם האפשרי לקבלת מידע וייעוץ אודות זכאותך להתאמות על סמך תעוד מתאים.
למידע נוסף אנא בקר/י באתר דיקנט הסטודנטים.
הדפסה