The Hebrew University Logo

סילבוס

חינוך אזרחי רב תרבותי: מבט בינלאומי - 34598
עברית
הדפסה
 
סגור סגירה חלון
גרסת PDF
תאריך עדכון אחרון 13-09-2023
נקודות זכות באוניברסיטה העברית: 2

תואר: בוגר

היחידה האקדמית שאחראית על הקורס: חינוך

סמסטר: סמסטר ב'

שפת ההוראה: אנגלית

קמפוס: הר הצופים

מורה אחראי על הקורס (רכז): אביב כהן

דוא"ל של המורה האחראי על הקורס: aviv.cohen@mail.huji.ac.il

שעות קבלה של רכז הקורס:

מורי הקורס:
ד"ר אביב כהן

תאור כללי של הקורס:
מטרתו של קורס זה להעלות את המודעות לתחום של רב תרבותיות ומגוון בהקשר של חינוך אזרחי.

מטרות הקורס:

תוצרי למידה :
בסיומו של קורס זה, סטודנטים יהיו מסוגלים:

1. להבין את המשמעויות התאורטיות של הנושאים של רב תרבותיות ומגוון כחלק מהתהליך של חינוך אזרחי.
2. לבחון תיאוריות שונות של חינוך אזרחי רב תרבותי בהקשרים של מדינות שונות.
3. להבין וליישם פדגוגיות חינוכיות.

דרישות נוכחות (%):
100

שיטת ההוראה בקורס:

רשימת נושאים / תכנית הלימודים בקורס:
1. רקע תאורטי של התחום של חינוך אזרחי רב תרבותי.
2. סוגים של שונות - לאומי, דתי, גזעי, מגדרי, לשוני.
3. מדינות שונות כמקרי בוחן.
4. פדגוגיות חינוכיות.
5. רפלקציה אישית ומקצועית.

חומר חובה לקריאה:
Banks, J. A. (2015). Failed citizenship, civic engagement, and education. Kappa Delta Pi Record, 51(4), 151–154. https://doi.org/10.1080/00228958.2015.1089616
Butler, B. (2022, January 18). Critical Race Theory (CRT): What It Is, What It Isn’t, and What We Should Teach. Learners Edge. https://www.learnersedge.com/blog/critical-race-theory
Chu, Y. (2022). Multicultural Curriculum. In Routledge Resources Online—Education. Routledge. https://www.taylorfrancis.com/entries/10.4324/9781138609877-REE16-1/multicultural-curriculum-yiting-chu?context&eq;rroe
Dawley-Carr, J. R. (2021). Cuba’s citizenship education model and its current challenges. Peabody Journal of Education, 96(3), 307–318. https://doi.org/10.1080/0161956X.2021.1942709
Gorski, P. (2010). Defining multicultural education. Critical Multicultural Pavilion. http://www.edchange.org/multicultural/initial.html
Hahn, C. L. (2020). Educating citizens in an age of globalization, migration, and transnationalism: A study in four European democracies. Theory & Research in Social Education, 48(2), 244–284. https://doi.org/10.1080/00933104.2019.1707139
Hall, D. (2023). “Come as you are. We are a family.”: Examining Hip Hop, belonging, and civicness in social studies. Theory & Research in Social Education, 1–29. https://doi.org/10.1080/00933104.2022.2164233
Künkler, M., & Lerner, H. (2016). A private matter? Religious education and democracy in Indonesia and Israel. British Journal of Religious Education, 38(3), 279–307. https://doi.org/10.1080/01416200.2015.1113933
Limerick, N. (2023). Linguistic registers and citizenship education: Divergent approaches to content, instruction, Kichwa use, and state relationships in Ecuador’s intercultural bilingual education. American Educational Research Journal, 00028312231152584. https://doi.org/10.3102/00028312231152584
Martell, C. C., & Stevens, K. M. (2017). Equity and tolerance oriented teachers: Approaches to teaching race in the social studies classroom. Theory and Research in Social Education, 45(4), 489–516. https://doi.org/10.1080/00933104.2017.1320602
McIntosh, P. (1990). White privilege: Unpacking the invisible knapsack. Independent School, Winter, 31–36.
Mickelson, R. A., Nkomo, M., & Smith, S. S. (2001). Education, ethnicity, gender, and social transformation in Israel and South Africa. Comparative Education Review, 45(1), 1–35.
Milliken, M., Bates, J., & Smith, A. (2021). Teaching on the Other Side: How identity affects the capacity for agency of teachers who have crossed the community divide in the Northern Ireland educational system. Oxford Review of Education, 47(6), 719–736. https://doi.org/10.1080/03054985.2020.1867525
Nieto, S. (2017). Re-imagining multicultural education: New visions, new possibilities. Multicultural Education Review, 9(1), 1–10. https://doi.org/10.1080/2005615X.2016.1276671
Paris, D. (2012). Culturally sustaining pedagogy: A needed change in stance, terminology, and practice. Educational Researcher, 41(3), 93–97. https://doi.org/10.3102/0013189X12441244
San Pedro, T. (2018). Abby as ally: An argument for culturally disruptive pedagogy. American Educational Research Journal, 55(6), 1193–1232. https://doi.org/10.3102/0002831218773488
Selasi, T. (Director). (2014). Don’t ask where I’m from, ask where I’m a local. https://www.ted.com/talks/taiye_selasi_don_t_ask_where_i_m_from_ask_where_i_m_a_local
Vickery, A. E. (n.d.). The Complexity of Citizenship for Black Women Social Studies Teachers (No. 69). Retrieved February 10, 2019, from https://visionsofed.com/2017/10/18/episode-69-the-complexity-of-citizenship-for-black-women-social-studies-teachers-with-amanda-e-vickery/

חומר לקריאה נוספת:

מרכיבי הציון הסופי :
הגשת עבודה מסכמת / פרויקט גמר / מטלת סיכום / מבחן בית / רפרט % 50
מטלות הגשה במהלך הסמסטר: תרגילים / עבודות / מבדקים / דוחות / פורום / סימולציה ואחרות % 20
מצגת / הצגת פוסטר / הרצאה % 20
נוכחות / השתתפות בסיור % 10

מידע נוסף / הערות:
* עוד ייתכנו תוספות ושינויים ברשימת הנושאים וברשימת הקריאה.
 
אם הינך זקוק/ה להתאמות מיוחדות בשל לקות מתועדת כלשהי עמה את/ה מתמודד/ת, אנא פנה/י ליחידה לאבחון לקויות למידה או ליחידת הנגישות בהקדם האפשרי לקבלת מידע וייעוץ אודות זכאותך להתאמות על סמך תעוד מתאים.
למידע נוסף אנא בקר/י באתר דיקנט הסטודנטים.
הדפסה