נקודות זכות באוניברסיטה העברית:
2
תואר:
בוגר
היחידה האקדמית שאחראית על הקורס:
חינוך
סמסטר:
סמסטר א'
שפת ההוראה:
עברית
קמפוס:
הר הצופים
מורה אחראי על הקורס (רכז):
ד"ר יונתן מירוויס
שעות קבלה של רכז הקורס:
יום ד 1030-1200
מורי הקורס:
ד"ר יונתן מירוויס
תאור כללי של הקורס:
בקורס נתעמק במושגי היסוד, תאוריות ופרדגמות של יזמות חברתית בתוך ההקשר של חינוך
מטרות הקורס:
מטרות הקורס תהיינה לפתח בקיאות בהפרות ובמחקר של יזמות חברית בהתמקדות בתחום החינוך. הבקיאות הזאת עשויה גם להשפיע על העבודה בשטח.
תוצרי למידה : בסיומו של קורס זה, סטודנטים יהיו מסוגלים:
למסיימי הקורס תהיינה תובנות והיכרות של הספרות ביזמות חברתית ויהיו מסוגלים ליישם את התיאוריות ופרדגמות לשדה החינוך
דרישות נוכחות (%):
80%
שיטת ההוראה בקורס:
הרצאות והרצאות אורח
רשימת נושאים / תכנית הלימודים בקורס:
ביבליוגרפיה
מהי ״יזמות חברתית״
Dees, J.G., and Economy, P. (1998). The Meaning of “Social Entrepreneurship". http://www.redalmarza.cl/ing/pdf/TheMeaningofsocialEntrepreneurship.pdf
ערך חברתי; צורך או חזון?
Young, R. (2006). “For What It is Worth: Social Value and the Future of Social Entrepreneurship”. In A. Nicholls (Ed.). Social Entrepreneurship: New Models of Sustainable Social Change. Oxford: Oxford University Press, pp. 56-73. http://www.untag-smd.ac.id/files/Perpustakaan_Digital_1/ENTREPRENEURSHIP%20Social%20entrepreneurship,%20New%20m.pdf
Mirvis, J. (2016). It's Our Challenge: A Social Entrepreneurship Approach to Jewish Education. Oxford & Shrewbury: YouCaxton. Chapter Three
שלש השקפות חינוכיות
Mirvis, J. (2016). It's Our Challenge: A Social Entrepreneurship Approach to Jewish Education. Oxford & Shrewbury: YouCaxton. Chapter Four
תאוריה של שינו וSROI
Mirvis, J. (2016). “Maximizing the Possibility of Success,” It's Our Challenge: A Social Entrepreneurship Approach to Jewish Education. Oxford & Shrewbury: YouCaxton. Ch. 5, pp. 69-85
Bradach, D. “Going to Scale: The Challenge of Replicating Social Programs”. Stanford Social Innovation Review, Spring 2003 pp. 19-25 http://www.ssireview.org/images/articles/2003SP_feature_bradach.pdf
הגדלת השוק
Jobs to be Done
Nobel, C. (2011, February 15). Clay Christensen’s Milkshake Marketing. Harvard Business School Working Knowledge. Free acces: http://hbswk.hbs.edu/item/clay-christensens-milkshake-marketing
Brown, T.& Wyatt, J. (2010, Winter). Design Thinking for Social Innovation. Social Innovations Review, 30-35. Free access: http://ssir.org/images/articles/2010WI_Features_WyattBrown_New.pdf
אסטרטגיית האוקיאנוס הכחול
Kim, C., & Mauborgne, R. (2001). “Creating New Market Space”. Harvard Business Review on Innovation. USA: Harvard Business School Publishing Corporation, pp. 1-30. https://pdfs.semanticscholar.org/8996/fed84dc188e7ad3b8b6c460cfcd9f7699654.pdf
חדשנות משבשת
Christensen, C. M., and Overdorf, M. (2001). “Meeting the Challenge of Disruptive Change”. Harvard Business Review on Innovation. USA: Harvard Business School Publishing Corporation, pp.103-129. http://innovbfa.viabloga.com/files/HBR___Christensen___meeting_the_challenge_of_disruptive_change___2009.pdf
עסקים חברתיים 11Dees, J.G. “Enterprising Nonprofits”. Harvard Business review on Nonprofits. Boston: Harvard Business School Publishing, 1999, pp. 135-166. https://centers.fuqua.duke.edu/case/wp-content/uploads/sites/7/2015/03/Article_Dees_EnterprisingNonprofits_1998.pdf
חומר חובה לקריאה:
נא לעיין בדלעל
חומר לקריאה נוספת:
יינתנו במהלך הקורס
מרכיבי הציון הסופי :
הגשת עבודה מסכמת / פרויקט גמר / מטלת סיכום / מבחן בית / רפרט % 90
מטלות הגשה במהלך הסמסטר: תרגילים / עבודות / מבדקים / דוחות / פורום / סימולציה ואחרות % 10
מידע נוסף / הערות:
במידה ומדובר בהוראה בזום, הסטודנטים יצטרכו לפתוח מצלמות כחלק מחובת נוכחות
|