נקודות זכות באוניברסיטה העברית:
4
תואר:
מוסמך
היחידה האקדמית שאחראית על הקורס:
קרימינולוגיה
סמסטר:
סמסטר ב'
שפת ההוראה:
עברית
קמפוס:
הר הצופים
מורה אחראי על הקורס (רכז):
פרופ' מימי איזנשטדט
שעות קבלה של רכז הקורס:
מורי הקורס:
פרופ מימי אייזנשטדט
תאור כללי של הקורס:
מדע הקרימינולוגיה התפתח במהלך השנים כמדע הנמצא בזיקה עם תחומי ידע שונים. תחומי הידע המוכרים הם: ביולוגיה, פסיכולוגיה, סוציולוגיה ומשפטים. כל אחד מתחומי ידע אלה מעשיר את ההבנה שלנו בתחומי היסוד בקרימינולוגיה: עבריינות, פשע, סטייה, קורבנות, ענישה ואחרים. בקורס נרחיב את הידע במושגים אלה, תוך הכרות של תחומי ידע נוספים שישפכו אור מזוויות מבט נוספות על מושגי היסוד בקרימינולוגיה.
מטרות הקורס:
בקורס נעמוד על התרומות של מדעים שונים כגון: אומנות, היסטוריה, תקשורת, יזמות, חינוך, עבודה סוציאלית, מדעי המחשב ואחרים למדע הקרימינולוגיה.
תוצרי למידה : בסיומו של קורס זה, סטודנטים יהיו מסוגלים:
בסיום הקורס , הסטודנטים יכירו מושגי יסוד בתחומי ידע שונים וידעו כיצד להשתמש במידע זה במחקר ובפרקטיקה כקרימינולוגים. טכנולוגיות חדשות ואת השימושים הרלוונטיים לעבודה סוציאלית
דרישות נוכחות (%):
80
שיטת ההוראה בקורס:
פרונטלית
רשימת נושאים / תכנית הלימודים בקורס:
קרימינולוגיה כמדע רב-תחומי הכרות עם מושגי יסוד בתחומי ידע שונים רלוונטיות של קרימינולוגיה כמדע בן ימינו
חומר חובה לקריאה:
אייזנשטדט, מימי ומונא חורי כסאברי (2013) "ההקשר התרבותי של מדיניות הענישה כלפי קטינים בישראל." ביטחון סוציאלי. 2-32. דוידוביץ, מעיין וניסים כהן (2021) . " אלימות כנגד ספקי שירותי חברתיים וההתמודדות מולה בשטח – המקרה של מורות ועובדות סוציאליות." ביטחון סוציאלי. כרך 115: 41-65. Chan, J., & Bennett Moses, L. (2016). Is Big Data challenging criminology? Theoretical Criminology, 20(1), 21-39.
Dupont, B., & Whelan, C. (2021). Enhancing relationships between criminology and cybersecurity. Journal of Criminology, 54(1), 76-92.
Jaishankar. K. (2018). Cyber Criminology as an Academic Discipline: History, Contribution and Impact.” International Journal of Cyber Criminology. Vol. 12(1): 1–8.
Michael McDaniel, Chris Sutter, Justin W. Webb, Frank J. Elgar, Karen F. Parker, Jay Nwachu, (2021). Breaking the cycle of crime: Promoting the positive social spillover potential of entrepreneurship. Journal of Business Venturing Insights.” Vol. 16.
Näsi, M., Tanskanen, M., Kivivuori, J., Haara, P., & Reunanen, E. (2021). Crime News Consumption and Fear of Violence: The Role of Traditional Media, Social Media, and Alternative Information Sources. Crime & Delinquency, 67(4), 574-600.
Subramani, S. S. Michalska, H. Wang, J. Du, Y. Zhang and H. Shakeel (2019). “Deep Learning for Multi-Class Identification From Domestic Violence Online Posts," in IEEE Access, vol. 7, pp. 46210-46224, 2019, doi: 10.1109/ACCESS.2019.2908827. Wellner, G. (2020). When AI Is Gender-biased. The effects of biased AI on the everyday experience of women." HUMANA.MENTE Journal of Philosophical Studies, 13(37), 127-150. Young, A. (2014). From object to encounter: Aesthetic politics and visual criminology. Theoretical Criminology, 18(2), 159-175.
חומר לקריאה נוספת:
מרכיבי הציון הסופי :
הגשת עבודה מסכמת / פרויקט גמר / מטלת סיכום / מבחן בית / רפרט % 100
מידע נוסף / הערות:
|