The Hebrew University Logo

סילבוס

מגדר ופמיניזם - 59540
עברית
הדפסה
 
סגור סגירה חלון
גרסת PDF
תאריך עדכון אחרון 30-03-2024
נקודות זכות באוניברסיטה העברית: 2

תואר: מוסמך

היחידה האקדמית שאחראית על הקורס: גלוקל פיתוח בין-לאומי

סמסטר: סמסטר ב'

שפת ההוראה: אנגלית

קמפוס: הר הצופים

מורה אחראי על הקורס (רכז): ד״ר ערין הווארי

דוא"ל של המורה האחראי על הקורס: areen.hawari@mail.huji.ac.il

שעות קבלה של רכז הקורס:

מורי הקורס:
ד"ר ערין הווארי

תאור כללי של הקורס:
Please look at the English version

מטרות הקורס:
Please look at the English version

תוצרי למידה :
בסיומו של קורס זה, סטודנטים יהיו מסוגלים:

Please look at the English version

דרישות נוכחות (%):
נוכחות חובה והשתתפות בכתה

שיטת ההוראה בקורס: הרצמאות פרונטליות ודיוני סמינר

רשימת נושאים / תכנית הלימודים בקורס:
Please look at the English version

חומר חובה לקריאה:
Marilyn Frye, “Oppression”

bell hooks, “Feminism: A Movement to End Sexist Oppression”

Kimberle Crenshaw “Demarginalizing the Intersection of Race and Sex: A Black Feminist Critique of Antidiscrimination Doctrine, Feminist Theory and Antiracist Politics The University of Chicago Legal Forum, vol. 1989, issue 1, p. 139.

Frances M. Beal, Double Jeopardy: To Be Black and Female, in: The Black Woman (p. 146 - 155).

Annamarie Jagose, “Queer” in Queer Theory: An Introduction, New York University Press, 1996, P. 72-100

Adrienne Rich, “Compulsory Heterosexuality and Lesbian Existence.” Signs, vol. 5, no. 4, 1980, pp. 631–660. 

Judith Butler, “Critically Queer” in: Bodies that Matter: on the Discursive Limits of “Sex” (Routledge: New York, London, 1993), p. 223-242.

Catherine A. MacKinnon, “Sexuality, Pornography, and Method: ‘Pleasure under Patriarchy.” Ethics, vol. 99, no. 2, 1989, pp. 314–346.

Saba Mahmood, Politics of Piety: The Islamic Revival and the Feminist Subject, Chapters 1, 5.

Chandra Mohanty, Under Western Eyes, in: “Third World Women and the Politics of Feminism,” by Chandra Talpade Mohanty, Ann Russo.

Gloria Anzaldua, “La Conciencia de la Mestiza – Towards New Consciousness,” in: Borderlands/ La Frontera, p. 77-91.

Emily Starr and Michele Adams, "The Domestic Exotic: Mail-Order Brides and the Paradox of Globalized Intimacies," Signs: Journal of Women in Culture and Society 41, no. 4 (Summer 2016): 953-975.

Angela Y. Davis, “The Meaning of Freedom,” in: The Meaning of Freedom and Other Difficult Dialogues. San Francisco: Open Media Series/City Lights Books, 2012, 135-51.

Cindi Katz, “On the Grounds of Globalization: A Topography for Feminist Political Engagement,” Signs, Vol. 26, No. 4, Globalization and Gender (Summer, 2001), pp. 1213-1234.

Cynthia Enloe, “The Curious Feminist: Searching for Women in a New Age of Empire,” (Chapters 1, 2, 4, 9).

Raewyn Connell, 100 Million Kalashnikovs: Gendered Power on a World Scale, In Debate Feminista, Volume 51, 2016, Pages 3-17.


חומר לקריאה נוספת:
אנא בדקו את אתר הקורס במודל

מרכיבי הציון הסופי :
הגשת עבודה מסכמת / פרויקט גמר / מטלת סיכום / מבחן בית / רפרט % 60
מצגת / הצגת פוסטר / הרצאה / סמינר / פרוסמינר / הצעת מחקר % 20
מטלות הגשה במהלך הסמסטר: תרגילים / עבודות / מבדקים / דוחות / פורום / סימולציה ואחרות % 20

מידע נוסף / הערות:
 
אם הינך זקוק/ה להתאמות מיוחדות בשל לקות מתועדת כלשהי עמה את/ה מתמודד/ת, אנא פנה/י ליחידה לאבחון לקויות למידה או ליחידת הנגישות בהקדם האפשרי לקבלת מידע וייעוץ אודות זכאותך להתאמות על סמך תעוד מתאים.
למידע נוסף אנא בקר/י באתר דיקנט הסטודנטים.
הדפסה