נקודות זכות באוניברסיטה העברית:
2
תואר:
מוסמך
היחידה האקדמית שאחראית על הקורס:
גלוקל פיתוח בין-לאומי
סמסטר:
סמסטר ב'
שפת ההוראה:
אנגלית
קמפוס:
הר הצופים
מורה אחראי על הקורס (רכז):
יונתן מירוויס
שעות קבלה של רכז הקורס:
יום ב 1400-1500
מורי הקורס:
ד"ר יונתן מירוויס
תאור כללי של הקורס:
הקורס דן בסוגיות מרכזיות בתחום של יזמות חברתית. שמןש נרחב נעשה בפרדיגמות מיזמות כלכלית למרות ההבדל העקרוני בין שני תחומים
מטרות הקורס:
מטרת הקורס היא להקנות בקיאות בספרות ומושגי היסוד של יזמות חברתית.
מכיון שהקורס מיועד לאנשי שדה , יש דגש ע״י יישום המושגים בפועל
תוצרי למידה : בסיומו של קורס זה, סטודנטים יהיו מסוגלים:
המשתתפים יוכלו ליישם את הידע שלהם כחברי צוות בהקמת יזמות
דרישות נוכחות (%):
80
שיטת ההוראה בקורס:
הרצאות עם ההשתתפות פעילה של הנוכחים. מרצים אורחים
רשימת נושאים / תכנית הלימודים בקורס:
GLOCAL Entrepreneurship and Social Innovation
תשפ"ד – 59525
Dr Jonathan Mirvis Jonathan.mirvis@mail.huji.ac.il
Tel: 02-588-1294
Reading list
Defining Social Entrepreneurship
Mirvis, J., (2022). The Diverse Definitions of Social Entrepreneurship: The Underlying Issues. International Journal of Science, Engineering and Management. 9:10
Dees, J. G ., (1998). The Meaning of Social Entrepreneurship. Kansas City: Ewing Marion Kauffman Foundation. Free access https://centers.fuqua.duke.edu/case/wp-content/uploads/sites/7/2015/03/Article_Dees_MeaningofSocialEntrepreneurship_2001.pdf :
Social Need or Social Visteon?
. Mirvis, J. (2016). “Maximizing the Possibility of Success,” It's Our Challenge: A Social Entrepreneurship Approach to Jewish Education. Oxford & Shrewbury: YouCaxton. Ch. 3 pp q1Q 33-51 Overseas Library Y370 M676; ERESERVE
Social Value and SROI
. Young, R. (2006). “For What It i Worth: Social Value and the Future of Social Entrepreneurship”. In A. Nicholls (Ed.). Social Entrepreneurship: New Models of Sustainable Social Change. Oxford: Oxford University Press, pp. 56-73. Main Library HD 60 S593 2011; E-BOOK
. Mirvis, J. (2016). “Maximizing the Possibility of Success,” It's Our Challenge: A Social Entrepreneurship Approach to Jewish Education. Oxford & Shrewbury: YouCaxton. Ch. 5, pp. 69-85. Overseas Library Y370 M676; ERESERVE
The Theory of Change
. Mirvis, J. (2016). “Maximizing the Possibility of Success,” It's Our Challenge: A Social Entrepreneurship Approach to Jewish Education. Oxford & Shrewbury: YouCaxton. Ch. 5, pp. 69-85. Overseas Library Y370 M676; ERESERVE
. Bradach, J. (2003, Spring). Growing to Scale: The Challenge of Growing Social Programs. Stanford Social Innovation Review, 19-25. Free access: http://ssir.org/images/articles/2003SP_feature_bradach.pdf
Jobs to be Done
. Nobel, C. (2011, February 15). Clay Christensen’s Milkshake Marketing. Harvard Business School Working Knowledge. Free acces: http://hbswk.hbs.edu/item/clay-christensens-milkshake-marketing
Blue Ocean Strategy
. Kim, C., & Mauborgne, R. (2004). "Blue Ocean Strategy". Harvard Business Review, vol. 47, no. 3, pp. 1-9. E-JOURNAL
Disruptive Innovation
1, Christensen, C., & Overdorf, M. (2000, March-April). “Meeting the Challenge of Disruptive Innovation”. Harvard Business Review, vol. 78, no. 2, p. 1-10. E-JOURNAL
Design of New Products and Processes
. Brown, T.& Wyatt, J. (2010, Winter). Design Thinking for Social Innovation. Social Innovations Review, 30-35. Free access: http://ssir.org/images/articles/2010WI_Features_WyattBrown_New.pdf Bridging . Mirvis, J. (2016). “Bridging,” It's Our Challenge: A Social Entrepreneurship Approach to Jewish Education. Oxford & Shrewbury: YouCaxton. Ch. 10, pp. 171-191 Overseas Library Y370 M676; ERESERVE Design of Platforms 13. Mirvis, J. (2016). “Design of platforms,” It's Our Challenge: A Social Entrepreneurship Approach to Jewish Education. Oxford & Shrewbury: YouCaxton. Ch. 11, pp. 193-216. Overseas Library Y370 M676; ERESERVE Changing the Rules . Mirvis, J. (2016). “Changing Rules,” It's Our Challenge: A Social Entrepreneurship Approach to Jewish Education. Oxford & Shrewbury: YouCaxton. Ch. 12, pp. 217-240. Overseas Library Y370 M676; ERESERVE Distribution Models
.Grossman, A. & Rangan, V.K. (2000). “Managing Multi-site Nonprofits”. Harvard Business School Social Enterprise Series, no. 8, pp. 321-337. Free access: http://www.socialimpactexchange.org/files/Managing_MultiSite_Nonprofits_0.pdf
Social enterprise and Social Busines
16. Dees, J.G. “Enterprising Nonprofits”. Harvard Business review on Nonprofits. Boston: Harvard Business School Publishing, 1999, pp. 135-166. http://www.uic.edu/sph/phtpg/Content/Reading%20Room/Articles/Dees%20Enterprising%20Nonprofits.pdf
. Yunus, M. (2007) Creating a World Without Poverty. PublicAffairs NY, NY. Chapters One and Two. Pp 3-42
Sustainability
Foster, W. L., Kim, P., & Christiansen (2009, Spring). “Ten Nonprofit Funding Models”. Stanford Social Innovation Review. Free access: https://ssir.org/pdf/2009SP_Feature_Foster_Kim_Christiansen.pdf
.
חומר חובה לקריאה:
נא לעיין בלעל
חומר לקריאה נוספת:
Bernstein, D., (2007). How to Change the World: Social Entrepreneurs and the Power of New Ideas. Oxford University Press.
מרכיבי הציון הסופי :
הגשת עבודה מסכמת / פרויקט גמר / מטלת סיכום / מבחן בית / רפרט % 90
מטלות הגשה במהלך הסמסטר: תרגילים / עבודות / מבדקים / דוחות / פורום / סימולציה ואחרות % 10
מידע נוסף / הערות:
במידה ומדובר בהוראה בזום, הסטודנטים יצטרכו לפתוח מצלמות כחלק מחובת נוכחות
|