The Hebrew University Logo

סילבוס

משילות נגד דמוקרטיה? ניתוח מבני של ממשלות נתניהו - 56994
עברית
הדפסה
 
סגור סגירה חלון
גרסת PDF
תאריך עדכון אחרון 08-10-2020
נקודות זכות באוניברסיטה העברית: 4

תואר: מוסמך

היחידה האקדמית שאחראית על הקורס: מדע המדינה

סמסטר: שנתי

שפת ההוראה: עברית

קמפוס: הר הצופים

מורה אחראי על הקורס (רכז): ד"ר גייל טלשיר

דוא"ל של המורה האחראי על הקורס: msgayil@huji.ac.il

שעות קבלה של רכז הקורס: שני 14-15

מורי הקורס:
ד"ר גייל טלשיר

תאור כללי של הקורס:
הקורס מנתח את הקשר בין תפיסת המשילות לבין תפיסת השלטון של ממשלות נתניהו. הוא בוחן מימדים שונים של לשטון - הפרדת רשויות, קשר בין דרג פוליטי ומקצועי, דילמות של ישראל כמדינה יהדית ודמוקרטית וניסיון להתחקות אחר האידיאולוגיה של ממשלות הימין בישראל.

מטרות הקורס:
-לפתח מסגרת ניתוח השוואתית לחקר משבר הלגיטימציה בישראל
-לתת כלים בניתוח מערכות מפלגתיות, אידיאולוגיות ומוסדות
-ליצור יכולות מחקר עצמאיות

תוצרי למידה :
בסיומו של קורס זה, סטודנטים יהיו מסוגלים:

-פיתוח מסגרת תיאורטית משותפת
-פיתוח קבוצות חקר על תחומים שונים של משילות ודמוקרטיה
-חקר שחקנים אלטרנטיביים בזירה הישראלית
-מחקר עצמאי

דרישות נוכחות (%):
80% והשתתפות אקטיבית

שיטת ההוראה בקורס: - סדנת מחקר
- עבודת בקבוצות חקר
- הרצאות
- דיונים
- מקרי בוחן

רשימת נושאים / תכנית הלימודים בקורס:
- תיאוריה של משבר
- תיאוריה של דמוקרטיה
- שינוי מערכת מפלגתית
- שינוי חברה אזרחית

חומר חובה לקריאה:
• Bibliography

• Almond, G. (1990). A Discipline Divided. London, Sage.
• Alonso, Sonia/ Keane, John, Merkel, Wolfgang (ed.): The Future of Representative Democracy, Cambridge UP, 2011.
• Beck, U. (1992) The Risk Society. London: Sage.
• Benhabib, S. (1996). Towards a Deliebrative Model of Democratic Legitimacy. Democracy and Difference. S. Benhabib. Princeton, Princeton University Press: 67-94.
• Calhoun, C. (2002). "Imagining Solidarity: Cosmopolitanism, Constitutional Patriotism and the Public Sphere." Public Culture 14(1): 147-171.
• Castels Francis and Rudulf Wildermann (1986) The Future of Party Government Volume 1 Visions and Realities of Party Government Berlin: de Gruyter.
• Jean Cohen L. & Arato Andrew, Civil Society and Political Theory, (Cam. Massachusetts: MIT Press, 1992).
• Chambers S. and Will Kymlika (eds.) Alternative Conceptions of Civil Society (Princeton, Princeton University Press, 2002).
• Crouch, C. Post-Democracy (2004) Campbridge: Polity.
• Dalton, R. and M. Wattenberg, Eds. (2000). Parties without Partisans: Political change in Advanced Industrial Democracies. Oxford, Oxford University Press.
• Dalton Russell and Klingermann, Hans-Dieter Eds. (2007) The Oxford Handbook of Political Behavior, Oxford:OUP.
• Dalton Russell, David Farrell and Ian McAllister (2011) Political Parties and Democratic Linkage How Parties Organize Democracy, Oxford: Oxford University Press.
• Dryzek, John (2010) Foundations and Frontiers of Deliberative Governance Oxford: Oxford University Press.
• Ehrenberg John, Civil Society: The Critical History of an Idea, (NY: NY University Press, 1999).
• Eley Jeoff, Forging Democracy: The History of the Left in Europe, 1850-2000, (Oxford: Oxford University Press, 2002).
• Goodin, Robert (2011) Innovative Democracy Oxford: Oxford University Press
• Gutmann, A. and D. Thompson (2004). Why Deliberative Democracy? Princeton, Princeton University Press.
• Habermas, J. (1975). Legitimacy Crisis. Boston, Beacon Press.
• Habermas, J. (1998). The Inclusion of the Other: Studies in Political Theory. C. C. a. P. D. Greiff. Cambridge, MIT Press.
• Habermas, J. (2001). The Post-national Constellation: Political Essays. Cambridge, Polity Press.
• Hanafi, H. (2002). Alternative Conceptions of Civil Society: A Reflective Islamic Approach. Alternative Conceptions of Civil Society. S. a. K. Chambers, Will. Princeton and Oxford, Princeton University Press: 171-189.
• Held, D. (2004). Global Covenant: The Social Democratic Alternative to the Washington Consensus. Cambridge, Polity.
• Ibarra, P., Ed. (2003). Social Movements and Democracy. New York, Palgrave.
• Inglehart, R. (1997). Modernization and Postmodernization. Princeton, Princeton University Press.
• Inglehart, R. (1990). Values, Ideology and Cognitive Mobilization. Challenging the Political Order. R. D. M. Kuechler. Cambridge, Polity Press: 43-66.
• Keane, J. (2003). Global Civil Society. Cambridge, Cambridge University Press.
• University Press.
• Keane, John (2009):. Life and Death of Democracy, London etc., Simon and Schuster.
• Lipset, S. M. and S. Rokkan (1967). Cleavage Structures, Party Systems, and Voter Alignments: an Introduction. Party Systems and Voter Alignments. S. M. Lipset and S. Rokkan. New York, Free Press: 1-64.
• Mair P., Party System Change (Oxford, Clarendon Press, 1997).
• Marshall, T. H. (1950). Citizenship and Social Class and Other Essays. Cambridge, Cambridge University Press.
• Merkel, Wolfgang (2004) "Embedded and Defective Democracies", in: Aurel Croissant/Wolfgang Merkel (eds.): Special Issue of Democratization: Consolidated or Defective Democracy? Problems of Regime Change 11/5: 33-58.
• Okin, S. M. (1999). Is Multiculturalism Bad for Women? New Jersey, Princeton University Press.
• Schattscheneider, E. E. (1942) Party Government, New York: Reinhart.
• Scumpeter, J. A. (1942). Capitalism, Socialism and Democracy. New York, Harper & Row.
• Smith, G. (1990). Core Persistence, System Change and the "People's Party". Understanding Party System Change in Western Europe. P. Mair and G. Smith. London, Frank Cass.
• Simon Sudipta Kaviraj & Sunil Khilnani (eds.) Civil Society: History and Possibilities, (Cambridge: Cambridge University Press, 2001).
• Talshir, G. (2012) ‘Civil Society and the Reconstruction of the Public Sphere, Ideologies between Theory and Politics’ in Stears M & Jackson B. Liberalism as Ideology. Oxford, Oxford University Press pp. 199-220.
• Taylor Ch., ‘Modes of Civil Society’, Public Culture, vol. 3, no. 1 (Fall, 1990) pp. 95-118.
• Walzer M., ‘The Idea of Civil Society’, Dissent, (Spring 1991), pp. 293-304.
• Young, I. M. (2002). Inclusion and Democracy. Oxford, Oxford University Press.
• + Dryzek + Goodin + Norris

חומר לקריאה נוספת:
אין

מרכיבי הציון הסופי :

מידע נוסף / הערות:
סילבוס סופי ינתן תוך שבועיים מתחילת הקורס להכנסת שינויים לפי תחומי העניין של התלמידים והתאמה לקורונה
 
אם הינך זקוק/ה להתאמות מיוחדות בשל לקות מתועדת כלשהי עמה את/ה מתמודד/ת, אנא פנה/י ליחידה לאבחון לקויות למידה או ליחידת הנגישות בהקדם האפשרי לקבלת מידע וייעוץ אודות זכאותך להתאמות על סמך תעוד מתאים.
למידע נוסף אנא בקר/י באתר דיקנט הסטודנטים.
הדפסה