The Hebrew University Logo

סילבוס

יזמות חדשנות ורשתות - 53560
עברית
הדפסה
 
סגור סגירה חלון
גרסת PDF
תאריך עדכון אחרון 08-08-2022
נקודות זכות באוניברסיטה העברית: 4

תואר: בוגר

היחידה האקדמית שאחראית על הקורס: סוציולוגיה ואנתרופולוגיה

סמסטר: סמסטר א'

שפת ההוראה: עברית

קמפוס: הר הצופים

מורה אחראי על הקורס (רכז): פרופ עמליה אוליבר-לומרמן

דוא"ל של המורה האחראי על הקורס: amalya.oliver@mail.huji.ac.il

שעות קבלה של רכז הקורס: בתיאום אישי

מורי הקורס:
פרופ עמליה אוליבר

תאור כללי של הקורס:
הקורס יעסוק בחקירה של היסודות הסוציולוגיים של חדשנות ויזמות תוך מיקוד בפרספקטיבות בהקשרים היסטוריים, ברמות ניתוח שונות הכוללות את האדם, הארגון, הרשתות, תהליכי למידה תוך ובין ארגוניים, הקשרים מגדריים וגלובליים.

מטרות הקורס:
הכרת מושגי יסוד בנושאי חדשנות ויזמות והיכרות עם נושאים אלו בהקשר של ישראל

תוצרי למידה :
בסיומו של קורס זה, סטודנטים יהיו מסוגלים:

לעצה שאלת מחקר ולזהות שדה מחקר רלוונטי
להכיר את הספרות המרכזית בתחום המחקר שלהם
לאסוף נתונים באופן קפדני, ממוקד ואתי
לנתח את הנתונים בשיטות שונות
להציג תובנות מחקריות ולקשר אותן לספרות התיאורטית והמחקרית

דרישות נוכחות (%):
80% לפחות

שיטת ההוראה בקורס: דיונים ועבודה אינטראקטיבית סביב נושאי הלימוד והמחקר

רשימת נושאים / תכנית הלימודים בקורס:
רשתות חברתיות, יזמות וחדשנות

חומר חובה לקריאה:
Crossan, M. M., & Apaydin, M. (2010). A multi‐dimensional framework of organizational innovation: A systematic review of the literature. Journal of management studies, 47(6), 1154-1191.

https://www.jstor.org/stable/pdf/27083972.pdf?refreqid&eq;excelsior%3Ae9ad867baa400d266f0501978ddfe716&ab_segments&eq;&origin&eq;
Marinova, Dora, and John Phillimore. "Models of innovation." The international handbook on innovation 44-53 (2003).
Senor, D., & Singer, S. (2009). Start-up nation: The story of Israel's economic miracle. McClelland & Stewart.
Nonaka, I., & Konno, N. (1998). The concept of" ba": Building a foundation for knowledge creation. California management review, 40(3), 40-54.
Chesborough, Henry W. 2003. “The Era of Open Innovation.” MIT Sloan Management Review, 44(3): 35-41.

חומר לקריאה נוספת:

מרכיבי הציון הסופי :

מידע נוסף / הערות:
 
אם הינך זקוק/ה להתאמות מיוחדות בשל לקות מתועדת כלשהי עמה את/ה מתמודד/ת, אנא פנה/י ליחידה לאבחון לקויות למידה או ליחידת הנגישות בהקדם האפשרי לקבלת מידע וייעוץ אודות זכאותך להתאמות על סמך תעוד מתאים.
למידע נוסף אנא בקר/י באתר דיקנט הסטודנטים.
הדפסה