נקודות זכות באוניברסיטה העברית:
2
תואר:
מוסמך
היחידה האקדמית שאחראית על הקורס:
פסיכולוגיה
סמסטר:
סמסטר ב'
שפת ההוראה:
עברית
קמפוס:
הר הצופים
מורה אחראי על הקורס (רכז):
פרופ׳ ענבל ארנון
שעות קבלה של רכז הקורס:
יום שני 13-14
מורי הקורס:
פרופ ענבל ארנון
תאור כללי של הקורס:
איך אנחנו מצליחים להבין ולהפיק שפה בצורה כל כך מהירה ומדויקת? תחום הפסיכולינגויסטיקה חוקר את המנגנונים הקוגניטיביים שמאפשרים לנו להבין, להפיק, וללמוד שפה. במהלך הקורס נלמד על התהליכים בסיסיים בתפיסת צליל, שליפה לקסיקאלית, והבנה והפקה של משפטים. נדון בקשר בין שפה ומחשבה, נסקור מודלים של רכישת שפה ונראה את המקבילות בין עיבוד שפה ועיבוד גירויים אחרים (ויזואליים, מוזיקליים).התלמידים ישתתפו בגיבוש שאלות מחקר, ובתכנון ועריכת ניסויים רלבנטיים. הציון ייקבע על סמך ההשתתפות
ועבודה מסכמת. יש אפשרות לערוך עבודה סמינריונית במסגרת הקורס.
מטרות הקורס:
להקנות לתלמידים ידע על התיאוריות והממצאים העיקריים התחום. הבנה של איך עושים ניסוי ואיך לקרוא מאמרים בצורה ביקורתית
תוצרי למידה : בסיומו של קורס זה, סטודנטים יהיו מסוגלים:
לתכנו ניסויים, להבין את הספרות התיאורטית
דרישות נוכחות (%):
100
שיטת ההוראה בקורס:
פרופ׳ ארנון תיתן הרצאות. בסוף כל הרצאה יהיה דיון שמובל על ידי הסטודנטים על בסיס מאמר
רשימת נושאים / תכנית הלימודים בקורס:
נושאים בעיבוד שפה, תפיסת צלילים, עיבוד לקסיקאלי, עיבוד תחבירי, שפה ומחשבה, רכישת שפה. איך מנגנונים קוגניטיביים משפיעים על מבנה שפות העולם.
חומר חובה לקריאה:
ראו סילבוס במודל
חומר לקריאה נוספת:
מרכיבי הציון הסופי :
הגשת עבודה מסכמת / פרויקט גמר / מטלת סיכום / מבחן בית / רפרט % 60
השתתפות פעילה / עבודת צוות % 16
מטלות הגשה במהלך הסמסטר: תרגילים / עבודות / מבדקים / דוחות / פורום / סימולציה ואחרות % 24
מידע נוסף / הערות:
סטודנטים יגישו דוחות קריאה קצרים על ששה ממאמרי הדיון (הם יבחרו ששה מתוך עשרה). הדוחות יוגשו בערב לפני השיעור
|