The Hebrew University Logo

סילבוס

פסיכודיאגנוסטיקה ב' - 51886
עברית
הדפסה
 
סגור סגירה חלון
גרסת PDF
תאריך עדכון אחרון 01-08-2023
נקודות זכות באוניברסיטה העברית: 2

תואר: מוסמך

היחידה האקדמית שאחראית על הקורס: פסיכולוגיה

סמסטר: סמסטר ב'

שפת ההוראה: עברית

קמפוס: הר הצופים

מורה אחראי על הקורס (רכז): ד"ר לאורה קנטי

דוא"ל של המורה האחראי על הקורס: laurac@mail.huji.ac.il

שעות קבלה של רכז הקורס: ימי שלישי 9:30 – 10:30

מורי הקורס:
ד"ר לאורה קנטי,
מר תומר מירון

תאור כללי של הקורס:
בקורס זה נשלים את הלימוד של כלי אבחון בסוללת המבחנים הפסיכולוגיים: נלמד מבחני ורורשך (ר-פאס) ומ.מ.פ.י. (MMPI)

מטרות הקורס:
לימוד הבסיסים התיאורטיים העומדים ביסוד מבחני ורורשך ומ.מ.פ.י., דרכי העברה, צינון וניתוח.

תוצרי למידה :
בסיומו של קורס זה, סטודנטים יהיו מסוגלים:

בסיומו של קורס זה הסטודנטים יהיו מסוגלים להעביר, לצנן, לפרש וכן לתת סיכום בכתב של ניתוח מבחני ורורשך ומ.מ.פ.י.

דרישות נוכחות (%):
90% הנוכחות בשיעורים.

שיטת ההוראה בקורס: הקורס מורכב משיעור שבועי.

רשימת נושאים / תכנית הלימודים בקורס:
שיעור 1 - רורשך – רקע היסטורי ותיאורטי. תוקף ומהימנות. העברת רורשך. קידוד של מיקום, חלל ותוכן.
שיעור 2 - רורשך – איכות האובייקטים ואיכות הצורה, דטרמיננטים, ציונים קוגניטיביים ותמאטיים
שיעור 3 - רורשך – ספירות וחישובים. דוגמה לצינון של פרוטוקול מלא ניתוח תוכן
שיעור 4 - רורשך – התנהגויות ותצפיות בשלב מתן התגובות. מעורבות ועיבוד קוגניטיבי
שיעור 5 - רורשך – מעורבות ועיבוד קוגניטיבי (המשך)
שיעור 6 - רורשך – הפרעות בתפיסה והפרעות חשיבה
שיעור 7 - רורשך – דחק ומצוקה
שיעור 8 - רורשך – ייצוגי עצמי ואחרים
שיעור 9 – MMPI – מבוא, סולמות התוקף.
שיעור 10 - MMPI – סולמות התוקף. תרגיל בסולמות התוקף.
שיעור 11 - MMPI – סולמות קליניים.
שיעור 12 – MMPI – סולמות תוכן וסולמות הנוספים. סולמות הקליניים המחודשים. כתיבת ממצאים של הניתוח של ה-MMPI. תרגיל בכתיבת דו"ח ממצאים.
שיעור 13 – אינטגרציה וכתיבת דו"ח פסיכודיאגנוסטי. דוגמה של סוללה המשלבת את כל המבחנים.
איך לכתוב דו"ח דיאגנוסטי מלא.

חומר חובה לקריאה:
Rorschach (R-PAS)
Meyer, G. J., Viglione, D. J., Mihura, J. L., Erard, R. E., & Erdberg, P. (2011). Rorschach Performance Assessment System. Administration, Coding, Interpretation, and Technical Manual. Toledo: Rorschach Performance Assessment System, LLC.
BF 698.8 R5 R67 2011
MMPI
אלמגור, מ. (2005). ממפי-2 העברי: הערכה אובייקטיבית של פסיכופתולוגיה ואישיות.
BF 698.8 M5 A55 2005

חומר לקריאה נוספת:
Rorschach
Weiner, I. B. (2003). Principles of Rorschach interpretation. (2nd ed.). Mahwah, NJ: Erlbaum.
RC 473 R6 W45 2003.
MMPI
Greene, R. L. (2010). MMPI-2/MMPI: an interpretive manual (3rd ed.). NJ: Pearson education.
BF 698.8 M5 G74 2012
דוגמאות לניתוחים:
בנזימן, חגית (1982). לצאת מן המבוך: דוגמאות של אבחונים פסיכולוגיים. דביר: ירושלים.

מרכיבי הציון הסופי :
מבחן בכתב / בחינה בעל פה / מבחן מעשי % 80
מטלות הגשה במהלך הסמסטר: תרגילים / עבודות / מבדקים / דוחות / פורום / סימולציה ואחרות % 20

מידע נוסף / הערות:
בחינת בית
 
אם הינך זקוק/ה להתאמות מיוחדות בשל לקות מתועדת כלשהי עמה את/ה מתמודד/ת, אנא פנה/י ליחידה לאבחון לקויות למידה או ליחידת הנגישות בהקדם האפשרי לקבלת מידע וייעוץ אודות זכאותך להתאמות על סמך תעוד מתאים.
למידע נוסף אנא בקר/י באתר דיקנט הסטודנטים.
הדפסה