The Hebrew University Logo

סילבוס

פסיכותרפיה התנהגותית קוגניטיבית - 51823
עברית
הדפסה
 
סגור סגירה חלון
גרסת PDF
תאריך עדכון אחרון 28-12-2023
נקודות זכות באוניברסיטה העברית: 2

תואר: מוסמך

היחידה האקדמית שאחראית על הקורס: פסיכולוגיה

סמסטר: סמסטר א'

שפת ההוראה: עברית

קמפוס: הר הצופים

מורה אחראי על הקורס (רכז): פרופ' יונתן הפרט

דוא"ל של המורה האחראי על הקורס: jonathan.huppert@mail.huji.ac.il

שעות קבלה של רכז הקורס: Thurs 11

מורי הקורס:
פרופ יונתן הפרט

תאור כללי של הקורס:
זה הוא רורס מבוא לטיפול קוגניטיבי התנהגותי עבור סטודנטים קלינים. היא תספק את הבסיס להבנה מה הוא טיפול קוגניטיבי התנהגותי, מה התיאוריות שבבסיס הן, ומתי ניתן להשתמש בו. בנוסף, טכניקות בסיסיות תילמדנה

מטרות הקורס:
זה קורס סמסטריאלי. מטרות הקורס הן: 1) עיון בעבודות קלאסיות ועכשוויות בנושא CBT. 2) רכישת כלים CBT שאפשר להשתמש בטיפול CBT או משולב 3) הצגת מקרים מהפרקטיקום שלכם בכדי לדון בהתאמתם לטיפול CBT או אינטגרטיווי

תוצרי למידה :
בסיומו של קורס זה, סטודנטים יהיו מסוגלים:

הנחות היסוד של התנהגות (התניה קלסית ואופרנטית) ותיאוריות קוגניטיביות.
2. תאר את אופי הקשר הטיפולי בהקשר של CBT
3. דווח על היסודות קשורים הערכת CBT
4. לפתח המשגת מקרה ראשוני CBT
5. לדעת כיצד יש לבנות פגישת CBT ולעבוד עם מטופלים תוך שיתוף פעולה.
6. תאר ממצאים כלליים אמפיריים לגבי היעילות של CBT ולדעת כיצד לחפש מידע נוסף בנושא יישומו על מקרה ספציפי
7. לנהל מספר טכניקות CBT יסודיות הקשורות להתערבויות בקוגניציות, התנהגויות, ורגשות
8. להבין את החשיבות של לקחת בחשבון את השפעת התרבות / דת / אישיות / וגורמים אחרים מסירתם של שיטות CBT.

דרישות נוכחות (%):
100%

שיטת ההוראה בקורס: הרצאות, דיונים, סרטונים, משחקי תפקיד והצגות מקרים

רשימת נושאים / תכנית הלימודים בקורס:
I. מבוא CBT יסודות CBT
II. המסגת המקרה CBT
III הקשר הטיפולי ב CBT
IV.דוגמה
V. תשאול הסוקרטית
VI. חשיפה
VII. חשיפה בדמיון
VIII שכתוב בדמיון
IX. אימון אסרטיביות
X. הפרעות אישיות
XI. עובדנות

חומר חובה לקריאה:
Reading 1. Huppert, J.D. (2011) יסודות הטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי. (In Marom, S. Gilboa-Schechtman E., Eds.) Cognitive Behavioral Therapy for Adults: An integrative approach. Probook, Israel
Reading 2. Huppert, J.D. (2011)המשגה הטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי. (In Marom, S. Gilboa-Schechtman E., Eds.) Cognitive Behavioral Therapy for Adults: An integrative approach. Probook, Israel
Reading 3. Huppert, J.D. & Elizur, J. (2018) The therapeutic relationship in CBT. in Multiple Lens of the Therapeutic Relationship (Wiseman and Tisbhy, Eds.) APA press.
Reading 4. CPT case example. Monson, C. M., Resick, P. A., & Rizvi, S. L. (2014). Posttraumatic stress disorder. Clinical handbook of psychological disorders: A step-by-step treatment manual, 80-107.
Reading 5. Socratic Questioning: Changing Minds or Guiding Discovery? Christine A. Padesky Keynote Address European Congress of Behavioural and Cognitive Therapies London, September 24, 1993
Reading 6. . Huppert, J.D. & Yekutieli, N. (2012).Cognitive-Behavioral Therapy for panic disorder with comorbidity: Adjustments to the classic treatment. (in Hebrew). Sichot, 26(2), 153-157.

Reading 7. Hembree, E. A., Rauch, S. A., & Foa, E. B. (2003). Beyond the manual: The insider's guide to prolonged exposure therapy for PTSD. Cognitive and Behavioral Practice, 10(1), 22-30.

Reading 8. Hackmann, A. (2011). Imagery rescripting in posttraumatic stress disorder. Cognitive and Behavioral Practice, 18(4), 424-432.
Reading 9. Assertiveness self help online (modules, 1-4) others optional
http://www.cci.health.wa.gov.au/resources/infopax.cfm?Info_ID&eq;51

Reading 10. Rafaeli, E. (2011). CBT for Personality Disorders. (In Marom, S. Gilboa-Schechtman E., Eds.) Cognitive Behavioral Therapy for Adults: An integrative approach. Probook, Israel
Reading 11
.
Berk, M. S., Henriques, G. R., Warman, D. M., Brown, G. K., & Beck, A. T. (2004). A cognitive therapy intervention for suicide attempters: An overview of the treatment and case examples. Cognitive and Behavioral Practice, 11(3), 265-277.

חומר לקריאה נוספת:
Fairburn, C.G., Cooper, Z., Shafran, R., & Wilson, G.T. (2008). Eating Disorders: A Transdiagnostic Protocol. In (Barlow, D.H., Ed.) Clinical Handbook of Psychological Disorders. New York: Guilford Press, pp. 578-614.
Foa, E. B., & Kozak, M. J. (1986). Emotional processing of fear: Exposure to corrective information. Psychological Bulletin, 99, 20-35.
Linehan, M.M. & Dexter-Maza, E.T. (2008). Dialectical Behavior Therapy. In (Barlow, D.H., Ed.) Clinical Handbook of Psychological Disorders. New York: Guilford Press, pp. 365-420.
*Young, J. E., Klosko, J.S., & Weishaar, M.E. (2003). Schema Therapy: Conceptual Model. In Schema Therapy: A practioner’s guide. New York: Guilford Press, pp. 1-62.
Beck, AT (1976). Cognitive Content of Emotional Disorders (Chapter 4). Cognitive Therapy and the Emotional Disorders. Madison, CT: International Universities Press, pp. 76-102.
Beck, A.T., Rush, A.J., Shaw, B.F., & Emory, G. (1979). An Overview (Chapter 1). Cognitive Therapy of Depression. New York: Guilford Press, pp. 1-33.
Clark, D.M. (1986). A cognitive approach to panic. Behaviour Research and Therapy, 24, 461-470.

Hays, P. A. (2009). Integrating evidence-based practice, cognitive-behavior therapy, and multicultural therapy: Ten steps for culturally competent practice. Professional Psychology: Research and Practice, 40(4), 354-360.

Mennin, D. S. & Farach, F. (2007). Emotion and Evolving Treatments for Adult

מרכיבי הציון הסופי :
הגשת עבודה מסכמת / פרויקט גמר / מטלת סיכום / מבחן בית / רפרט % 40
השתתפות פעילה / עבודת צוות % 20
מטלות הגשה במהלך הסמסטר: תרגילים / עבודות / מבדקים / דוחות / פורום / סימולציה ואחרות % 30
נוכחות / השתתפות בסיור % 10

מידע נוסף / הערות:
מטלות: קריאה של מאמרי חובה (המסומנים ב- *) לקראת כל שיעור, בהתאם לסילבוס. בסוף הסמסטר יגישו הסטודנטים עבודה בת 4-6 עמודים המתארת מקרה שבטיפולם וממשיגה אותו בהתאם לאחת מגישות ה-CBT שנלמדו בקורס.
 
אם הינך זקוק/ה להתאמות מיוחדות בשל לקות מתועדת כלשהי עמה את/ה מתמודד/ת, אנא פנה/י ליחידה לאבחון לקויות למידה או ליחידת הנגישות בהקדם האפשרי לקבלת מידע וייעוץ אודות זכאותך להתאמות על סמך תעוד מתאים.
למידע נוסף אנא בקר/י באתר דיקנט הסטודנטים.
הדפסה