נקודות זכות באוניברסיטה העברית:
2
תואר:
מוסמך
היחידה האקדמית שאחראית על הקורס:
פסיכולוגיה
סמסטר:
סמסטר ב'
שפת ההוראה:
עברית
קמפוס:
הר הצופים
מורה אחראי על הקורס (רכז):
תמי פלג
שעות קבלה של רכז הקורס:
ימי א 14:00-15:30
מורי הקורס:
תאור כללי של הקורס:
המשך פיתוח הידע והחשיבה בנושא של אבחון נוירופסיכולוגי. בקורס יוצגו מבחנים נוירופסיכולוגיים שונים ויידונו היבטים שונים של ההערכה הנוירופסיכולוגית הסטודנטים יידרשו לדיון פעיל ולביצוע מטלות של התנסות בכלי הערכה, ניתוחם וכתיבת דוח
מטרות הקורס:
היכרות עם כלים ועם החשיבה המלווה את ההערכה הנוירופסיכולוגית
תוצרי למידה : בסיומו של קורס זה, סטודנטים יהיו מסוגלים:
התלמידים יוכלו להעריך ולהבין אבחון נוירופסיכולוגי, להצביע על התחומים השונים הנכללים בהערכה ולזהות טכניקות שונות הנפוצות בשימוש בהערכה נוירופסיכולוגית ולנתח ולדון בממצאי ההערכה.
דרישות נוכחות (%):
100%
שיטת ההוראה בקורס:
בקורס נדרשת נוכחות אקטיבית בשיעורים ובתרגול. הקורס יכלול דיונים ותרגול מעשי של כלי הערכה.
רשימת נושאים / תכנית הלימודים בקורס:
במהלך סמסטר ב יכללו הנושאים: זיכרון, תפקודים ניהוליים, הערכת תפקוד פרה-מורבידי, הערכת מאמץ, סיכום, משוב
חומר חובה לקריאה:
Strauss, E., Sherman, E. M. S., & Spreen, O. (2006). A compendium of neuropsychological tests- 3rd ed. NY: Oxford University Press.
Lezak, M., Howieson, D.B., Bigler, E. D., & Tranel, D. (2012). Neuropsychological Assessment- 5th ed. Oxford University Press.Neuropsychological Assessment.
חומר לקריאה נוספת:
חומר נוסף ע״פ נושאי השיעור יופיע באתר הקורס
מרכיבי הציון הסופי :
הגשת עבודה מסכמת / פרויקט גמר / מטלת סיכום / מבחן בית / רפרט % 100
מידע נוסף / הערות:
|