The Hebrew University Logo

סילבוס

תקשורת פוליטית - 50125
עברית
הדפסה
 
סגור סגירה חלון
גרסת PDF
תאריך עדכון אחרון 01-05-2024
נקודות זכות באוניברסיטה העברית: 2

תואר: בוגר

היחידה האקדמית שאחראית על הקורס: תקשורת ועיתונאות

סמסטר: סמסטר ב'

שפת ההוראה: עברית

קמפוס: הר הצופים

מורה אחראי על הקורס (רכז): ד״ר ערן אמסלם

דוא"ל של המורה האחראי על הקורס: eran.amsalem@mail.huji.ac.il

שעות קבלה של רכז הקורס: יום שלישי, 13:00-12:00

מורי הקורס:
ד"ר ערן אמסלם

תאור כללי של הקורס:
תקשורת פוליטית היא תחום מחקר הבוחן את הדרכים השונות בהן אמצעי התקשורת, שחקנים פוליטיים וציבור האזרחים מחליפים ביניהם מידע בעל אופי פוליטי וכן את ההשלכות של אינטראקציות אלה לדמוקרטיה. מטרתו של הקורס היא לדון במושגי מפתח ולהציג ממצאים מרכזיים מחקר התקשורת הפוליטית.

מטרות הקורס:

תוצרי למידה :
בסיומו של קורס זה, סטודנטים יהיו מסוגלים:

1. להגדיר מהי התקשורת הפוליטית ומהם תחומי העניין שלה.
2. להצביע על המחקרים המרכזיים והחוקרים הבולטים בתחום התקשורת הפוליטית.

דרישות נוכחות (%):
80%

שיטת ההוראה בקורס: 1. הקורס הוא במתכונת הרצאה פרונטלית.
2. יש לקרוא את המאמר הנדרש לקראת כל שיעור. נושא זה חשוב ויסייע מאוד להצלחה בקורס.
3. הציון בקורס יתבסס על שתי מטלות הגשה במהלך הקורס, שהמשקל של כל אחת מהן הוא 50% מהציון.

רשימת נושאים / תכנית הלימודים בקורס:
שיעור 1: קביעת סדר יום והטרמה

שיעור 2: השפעות המסגור

שיעור 3: שכנוע פוליטי

שיעור 4: למידה

שיעור 5: השתתפות

שיעור 6: הטיית שליליות

שיעור 7: סיקור אסטרטגי

שיעור 8: סיקור פוליטיקאים/ות

שיעור 9: הטיה אידיאולוגית

שיעור 10: חשיפה סלקטיבית

שיעור 11: תקשורת פוליטית השוואתית

חומר חובה לקריאה:
שיעור 2: השפעות המסגור
*Druckman, J. N. (2001). The implications of framing effects for citizen competence. Political Behavior, 23(3), 225-256.

שיעור 3: שכנוע פוליטי
Coppock, A., Ekins, E., & Kirby, D. (2018). The long-lasting effects of newspaper op-eds on public opinion. Quarterly Journal of Political Science, 13(1), 59-87.

שיעור 4: למידה
*Fraile, M., & Iyengar, S. (2014). Not all news sources are equally informative: A cross-national analysis of political knowledge in Europe. The International Journal of Press/Politics, 19(3), 275-294.

שיעור 5: השתתפות
*Prior, M. (2005). News vs. entertainment: How increasing media choice widens gaps in political knowledge and turnout. American Journal of Political Science, 49(3), 577-592.

שיעור 6: הטיית שליליות
*Helfer, L., & Van Aelst, P. (2016). What makes party messages fit for reporting? An experimental study of journalistic news selection. Political Communication, 33(1), 59-77.

שיעור 7: סיקור אסטרטגי
*Zoizner, A. (2018). The consequences of strategic news coverage for democracy: A meta-analysis. Communication Research, 48(1), 3-25.

שיעור 8: סיקור פוליטיקאים/ות
*Van der Pas, D. J., & Aaldering, L. (2020). Gender differences in political media coverage: A meta-analysis. Journal of Communication, 70(1), 114-143.

שיעור 9: הטיה אידיאולוגית
*Groeling, T. (2013). Media bias by the numbers: Challenges and opportunities in the empirical study of partisan news. Annual Review of Political Science, 16, 129-151.

שיעור 10: חשיפה סלקטיבית
*Grossman, G., Margalit, Y., & Mitts, T. (2022). How the ultrarich use media ownership as a political investment. The Journal of Politics, 84(4), 1913- .1931

שיעור 11: תקשורת פוליטית השוואתית
*Hallin, D. C., & Mancini, P. (2004). Comparing media systems: Three models of media and politics. Chapter 4. New York: Cambridge University Press.

חומר לקריאה נוספת:

מרכיבי הציון הסופי :
מטלות הגשה במהלך הסמסטר: תרגילים / עבודות / מבדקים / דוחות / פורום / סימולציה ואחרות % 100

מידע נוסף / הערות:
 
אם הינך זקוק/ה להתאמות מיוחדות בשל לקות מתועדת כלשהי עמה את/ה מתמודד/ת, אנא פנה/י ליחידה לאבחון לקויות למידה או ליחידת הנגישות בהקדם האפשרי לקבלת מידע וייעוץ אודות זכאותך להתאמות על סמך תעוד מתאים.
למידע נוסף אנא בקר/י באתר דיקנט הסטודנטים.
הדפסה