נקודות זכות באוניברסיטה העברית:
3
תואר:
בוגר
היחידה האקדמית שאחראית על הקורס:
תכנית "רביבים"
סמסטר:
סמסטר ב'
שפת ההוראה:
עברית
קמפוס:
הר הצופים
מורה אחראי על הקורס (רכז):
נגה בינג
שעות קבלה של רכז הקורס:
יום ב 11:00-12:00
מורי הקורס:
ד"ר נגה בינג
תאור כללי של הקורס:
תיאור סדנת צוותא :
במסגרת לימוד 'צוותא' , נלמד יחד טקסטים ונדון עליהם בסוגית דמותו של המורה הטוב, וחינוך להשראה . נלמד בחברותות באווירה בית מדרשית , נצפה יחד בסרטים אשר עוסקים בדמותו של המורה ונפגוש מורים ומחנכים שונים.
מטרות הקורס:
יצירת שיח ודיון
ניתוח טקסטים
למידה בחברותות
תוצרי למידה : בסיומו של קורס זה, סטודנטים יהיו מסוגלים:
בסיומו של קורס זה, סטודנטים יהיו מסוגלים:
הכנת דף עמדה המורה כהשראה
דרישות נוכחות (%):
100
שיטת ההוראה בקורס:
חברותא
רשימת נושאים / תכנית הלימודים בקורס:
רשימת נושאים / תכנית הלימודים בקורס:
סדרת המפגשים
1. מפגש ראשון: הכרות: איך הגעתי להיות מורה? מה משמעות להיות מורה למקצועות היהדות?
2. מפגש שני: מיהו המורה הטוב? לימוד בחברותות
3. מפגש שלישי: מורה להשראה : צפייה בסרט 'תיכון ההזדמנות האחרונה'+ מפגש עם חילי טרופר
4. מפגש רביעי: מבית הפרטי לבית המדרש : ר' יוחנן בן זכאי וריש לקיש ( מורים ואקדמיה)
5. מפגש חמישי: מתח וקשר בין זהויות : לימוד ושיחה עם שגיב אלבז מנהל ביהס המשלב יחד מודיעין
6. מפגש שישי: להיות מורה בכתה רב תרבותית : לימוד וצפייה בסרט 'שלום כתה ב'
7. מפגש שביעי: על 4 סוגי תלמידים העולם עומד....שאלת גבולות מורה תלמיד.
8. מפגש שמיני: הורים תלמידים מורים –
9. חנוכה - האור שבי
9. מורה מחנך- סיפורו של ביס קדמה- חגית אליהו
10. חינוך פרטי/שיוויוני
חומר חובה לקריאה:
שביד אליעזר, מחשבת ישראל קווים להתפתחות התחום והשגות לגבי ייעדיו ומטרותיו, בתוך: מדעי היהדות תשנ"ו, 7-13
• כהן יונתן , מחשבת ישראל לשם חינוך : האם המסורת היהודית ניתנת ל"תרגום"? ,עיצוב ושיקום, (תשנו) 164-182
• מיכאל רוזנק, הוראת תרבות ישראל -בין הערכי לרלבנטי, האוניברסיטה העברית, הוצאת מופ"ת, 2015
• אבות דר' נתן, נוסחא א' פרק כ
• אידלשטיין, א. "בירור מושגי-ערך כתהליך בהוראת מחשבת-ישראל", החינוך וסביבו ל"ב, תש"ע 2010, סמינר הקיבוצים
חומר לקריאה נוספת:
מרכיבי הציון הסופי :
מידע נוסף / הערות:
|