The Hebrew University Logo

סילבוס

תיאוריות בהתפתחות הילד והמתבגר - 3053
עברית
הדפסה
 
סגור סגירה חלון
גרסת PDF
תאריך עדכון אחרון 19-09-2023
נקודות זכות באוניברסיטה העברית: 2

תואר: בוגר

היחידה האקדמית שאחראית על הקורס: עבודה סוציאלית

סמסטר: סמסטר א'

שפת ההוראה: עברית

קמפוס: קרית א"י ספרא

מורה אחראי על הקורס (רכז): ד"ר אורלי אולשטיין מן

דוא"ל של המורה האחראי על הקורס: orly@securinux.net

שעות קבלה של רכז הקורס: בתאום מראש

מורי הקורס:
ד"ר אורלי אולשטיין-מן

תאור כללי של הקורס:
הקורס יסקור תיאוריות מרכזיות ומושגי יסוד בתחום התפתחות האדם, בהקשר המשפחתי והחברתי ויקיף את תקופת ההתפתחות מלידה עד גיל ההתבגרות (כולל).


מטרות הקורס:
מטרת הקורס היא להכיר לסטודנטים את התיאוריות המרכזיות בהתפתחות הילד והמתבגר והמושגים החשובים בתחום.

תוצרי למידה :
בסיומו של קורס זה, סטודנטים יהיו מסוגלים:

בסיום הקורס יוכלו הסטודנטים להבין את מהלך התפתחותו של הילד והמתבגר מבחינה רגשית, חברתית וקוגנטיבית. ידעו לאבחן סוגי התקשרות שונים ולהבין תהליכים מרכזיים בהתפתחות של מתבגרים.

דרישות נוכחות (%):

שיטת ההוראה בקורס: שיטת ההוראה בקורס היא הרצאות פרונטליות, שמוש במצגות ומעט סרטונים.

רשימת נושאים / תכנית הלימודים בקורס:
רשימת הנושאים בקורס תכלול: (1) התפתחות הילד לפי המודל הפסיכודינמי. (2) המודל הפסיכו חברתי (3) המודל הקוגנטיבי.
(4) תיאוריות ההתקשרות
(5) תיאוריות בגיל ההתבגרות

חומר חובה לקריאה:
מוס, ר.א. (2008). תיאוריות על גיל ההתבגרות. הדפסה עשירית, הוצאת ספרית הפועלים.
2. סולברג, ש. (1996). פסיכולוגיה של הילד והמתבגר: מבוא לפסיכולוגיה התפתחותית. הוצאת מגנס, האוניברסיטה העברית, ירושלים.
3. סרוף, א., קופר, ר., דהארט, ג. (2004). התפתחות הילד : טבעה ומהלכה, מהדורה שלישית, הוצאת האוניברסיטה הפתוחה.


חומר לקריאה נוספת:
ספרי לימוד רשות- העשרה:

1. פרויד, זיגמונד. (2002). מיניות ואהבה. סדרת פסיכואנליזה. הוצאת עם עובד.
2. פרויד, זיגמונד. (2002). הטיפול הפסיכואנליטי. סדרת פסיכואנליזה. הוצאת עם עובד.
3. אריקסון, אריק. (1960). ילדות וחברה : פסיכולוגיה של האדם בתמורות הזמן, מרחביה: ספרית הפועלים.
4. אריקסון, אריק. (1987). זהות, נעורים ומשבר, תל אביב: ספרית הפועלים.
5. ויניקוט, ד. ו. (1988). הילד, משפחתו וסביבתו, תל אביב: ספרית הפועלים.
6. פיאז'ה, ז'אן. (1966). תפיסת העולם של הילד, מרחביה: ספרית הפועלים.
7. פיאז'ה, ז'אן. (1969). שש מסות על ההתפתחות הנפשית, תל אביב: ספרית הפועלים.

מרכיבי הציון הסופי :
מבחן בכתב / בחינה בעל פה / מבחן מעשי % 100

מידע נוסף / הערות:
הנוכחות בקורס אינה נרשמת או נאכפת. עם זאת, לא מדובר בקורס שניתן ללמוד מרחוק בלבד שכן ההרצאות אינן מוקלטות וחומר הבחינה כולל את תוכן ההרצאות, יחד עם חומרי הקריאה והמצגות המופיעים במודל. כל סטודנט.ית אחראי.ת להשלים חומרים אם הוא/היא נעדרים מהשיעורים.
 
אם הינך זקוק/ה להתאמות מיוחדות בשל לקות מתועדת כלשהי עמה את/ה מתמודד/ת, אנא פנה/י ליחידה לאבחון לקויות למידה או ליחידת הנגישות בהקדם האפשרי לקבלת מידע וייעוץ אודות זכאותך להתאמות על סמך תעוד מתאים.
למידע נוסף אנא בקר/י באתר דיקנט הסטודנטים.
הדפסה